چگونه خودروی مورد نظر خود را در خبرنگاران پیدا کنیم؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در سال های اخیر بازار خرید و فروش اینترنتی رونق خوبی گرفته و بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا برای صرفه جویی در وقت و هزینه، با استفاده از اینترنت بیشتر خریدها و معاملات خود را انجام دهند. معاملات خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

چگونه خودروی مورد نظر خود را در خبرنگاران پیدا کنیم؟

بخش خودروی وب سایت خبرنگاران همواره جزو یکی از پرطرفدارترین دسته بندی های خبرنگاران است که روزانه کاربران بسیاری به آن مراجعه می نمایند تا خودرو خود را بفروشند یا خودروی مورد نظر خود را در خبرنگاران پیدا نمایند. به جرات می توان گفت که بخش آگهی های خرید و فروش خودرو در خبرنگاران مرجع اصلی معاملهٔ آنلاین خودرو در ایران است.

اگر به وب سایت خبرنگاران مراجعه نموده باشید، احتمالاً می دانید که رابط کاربری آن طوری طراحی شده که همه چیز ساده و در دسترس باشد. با این حال، شاید دانستن چند فوت و فن به ظاهر ساده بتواند کار خرید و فروش خودرو را برایتان ساده تر کند.

در این مطلب از راهنمای خرید خودرو قصد داریم تا ترفندهایی را به شما آموزش دهیم، که با استفاده از آن ها در مدت زمان کمتری خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید.

ورود یا ثبت نام در سایت خبرنگاران

برای استفاده بهتر از امکانات سایت خبرنگاران در اولین قدم، در آن ثبت نام کنید. اگر قبلاً در خبرنگاران اکانت ساخته اید، احتیاجی به ساخت اکانت مجدد نیست و می توانید با همان اکانت قبلی به حساب کاربری خود وارد شوید.

ورود و ثبت نام در خبرنگاران بسیار راحت است. تنها کافیست از منوی بالا در اپلیکیشن و سایت گزینه ورود را انتخاب نموده و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در کسری از ثانیه کد تاییدی برایتان ارسال می گردد که باید آن را وارد کنید.

ورود به دسته بندی وسایل نقلیه

پس از ورود به سایت/اپلیکیشن خبرنگاران، از قسمت دسته بندی ها بر روی گزینه وسایل نقلیه کلیک کنید. پس از آن گزینه خودرو را انتخاب نموده و از بین گزینه های موجود، بسته نوع خودرویی که می خواهید خریداری کنید، دسته بندی سواری/سنگین را انتخاب کنید.

البته از آن جایی که دسته بندی خودرو سواری از دسته بندی های پربازدید وب سایت خبرنگاران است، این فیلتر به طور آماده در صفحه اول سایت و اپلیکیشن قرار داده شده است که با کلیک بر روی آن می توانید به طور مستقیم وارد این دسته بندی شوید.

انتخاب برند و مدل خودرو

پس از ورود صفحه خودرو سواری، می توانید از فیلترهای تعبیه شده برای معین کردن نوع خودرویی که می خواهید یا برند و مدلی که با احتیاجها و بودجه تان همخوانی دارد از بین برندهای مختلف، خودروی مورد نظر خود را معین کنید، حتی بهتر است مدل آن را هم در باکس مستطیل شکل جست وجوی خودرو بنویسید تا جستجوی دقیق تری داشته باشید.

یکی از نکات مهم جستجوی خودرو این است که علاوه بر جست وجوی برند و مدل خودرو به زبان فارسی، آن را به انگلیسی نیز جست وجو کنید، زیرا برخی از کاربران در هنگام وارد کردن معینات خودرو، نام آن را به انگلیسی تایپ می نمایند.

انتخاب محل

برای انتخاب محل، بر خلاف دسته بندی مسکن، حتماً احتیاجی نیست تا محله ای که در آن ساکن هستید را انتخاب کنید، اما برای سهولت در دسترسی پیشنهاد خبرنگاران به شما انتخاب محله هایی است که به مکان سکونت شما یا محل کارتان نزدیک تر است تا بتوانید به راحتی خودروهایی که نظر شما را جلب نموده اند را از نزدیک آنالیز کنید.

البته به این نکته توجه داشت که ممکن است موقعیت جغرافیایی محله در اندازه کارکرد و قیمت خودرو اثر داشته باشد.

انتخاب بازه قیمتی

در این بخش با توجه به بودجه خود، کف و سقف بازه قیمتی مد نظرتان را انتخاب کنید و سعی کنید بازهٔ بزرگتری از نظر قیمت در نظر بگیرید، مثلاً اگر بودجه مدنظر شما 150 میلیون تومان است، سعی کنید کف قیمت را کمی کمتر از بودجه خود مثلاً 130 میلیون تومان در نظر بگیرید. سقف بودجه را نیز کمی بالاتر از بودجه مدنظرتان مثلاً 160 میلیون تومان در نظر بگیرید.

این یکی از نکات مهم در انتخاب بازه قیمت است زیرا ممکن است خودرویی پیدا کنید که علی رغم بودجه مدنظر شما قیمت پائین تری دارد، اما کم کارکرد و سالم است یا خودرو کمی از بودجه مدنظر شما بیشتر است، اما ارزش خرید دارد.

انتخاب سال ساخت

در این باکس می توانید کف و سقف سال ساخت خودرویی که در پی آن هستید را معین کنید. مثلا اگر قصد خرید پراید سا 98 را دارید می توانید در باکس، سال مورد نظر خود را انتخاب کنید تا خودروهای سال 98 برای شما به نمایش در بیاید.

البته ما پیشنهاد می کنیم برای جستجوی پراید 98، سال فراوری را بین سال های 97 و 99 انتخاب کنید زیرا امکان دارد بتوانید یک خودروی پراید که مربوط به اواخر سال 97 است و در حقیقت، تفاوت چندانی با خودرو سال 98 ندارد را پیدا کنید. بعلاوه، این امکان وجود دارد که خودرویی را در آگهی ها بیابید که متعلق به اوایل سال 99 باشد، اما قیمتش چندان با خودروی سال 98 تفاوت نداشته باشد.

توجه داشته باشید علی رغم اینکه محدود کردن آگهی ها به شما یاری می نماید، اما بهتر است انتخاب های خود را آنقدر محدود کنید که آگهی های خوب را از دست بدهید.

انتخاب کارکرد (کیلومتر)

در باکس کارکرد نیز همانطور که از اسمش پیداست می توانید اندازه کارکرد خودرو را بر حسب کیلومتر انتخاب کنید تا سریع تر بتوانید از میان هزاران آگهی خبرنگاران، خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای انتخاب سال کارکرد هم توصیه می کنیم مانند انتخاب سال یا قیمت بازه مدنظرتان را کمی بازتر کنید تا انتخاب های بیشتری داشته باشید.

انتخاب نوع آگهی دهنده

در بخش نوع آگهی دهنده می توانید از بین سه گزینه موجود تعداد آگهی ها را محدودتر کنید تا آن هایی که از نظرتان بهتر هستند را انتخاب کنید. در این جا شما می توانید بین سه گزینه زیر انتخاب کنید:

  • آگهی های شخصی
  • آگهی های نمایشگاهی
  • همه آگهی ها

اگر دوست دارید از شخص ماشین خریداری کنید، گزینهٔ آگهی ها شخصی را انتخاب کنید. اگر تصور می کنید که نمایشگاه ها خودروهای صفر و معتبرتری را در اختیارتان قرار می دهند، گزینه نمایشگاه را انتخاب کنید تا فقط آگهی های نمایشگاه ها به شما نمایش داده گردد. بعلاوه، اگر چندان برایتان فرقی ندارد می تواند گزینه همه آگهی ها را انتخاب کنید تا همه آگهی های دسته بندی خودرو سواری به شما نمایش داده گردد.

انتخاب آگهی های عکس دار و فوری

با انتخاب گزینه آگهی های عکس دار و آگهی های فوری می توانید انتخاب خودتان را محدود تر کنید. خبرنگاران به شما پیشنهاد می نماید حتماً در انتخاب خودرو، اولویت خود را آگهی های عکس دار قرار دهید زیرا داشتن عکس به مخاطب اطلاعات بیشتری می دهد و آگهی های بدون عکس می توانند مخاطب را گمراه نمایند. در آگهی های عکس دار این امکان را دارید تا خودرو را تا حد قابل قبولی آنالیز کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

آگهی های فوری نیز معمولاً برای آن دسته از فروشندگانی است که قصد دارند خودروی مورد نظرشان را در کوتاه ترین زمان ممکن بفروشند. از آنجایی که این دسته از کاربران عجله دارند، معمولاً خودروهای خود را کمی پایین تر از قیمت معمول آگهی می نمایند. بنابراین در این بخش شاید بتوانید خودرویی با قیمت مناسب پیدا کنید. با این حال، باید حواستان باشد که پایین بودن قیمت خودرو شما را فریب ندهد. بنابراین، حتماً پیش از خرید، خودروی مورد نظر را به دقت آنالیز کنید.

آگهی های با ضمانت کارنامه

با روشن کردن این فیلتر تنها خودروهایی به شما نمایش داده می شوند که به وسیله کارنامه کارشناسی شده اند و کارنامه صحت، سلامت و قیمت شان را تایید می نماید.

این فیلتر در آگهی های خبرنگاران بسیاری کاربردی است، مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که تجربه خرید خودرو یا اطلاعات و دانش کافی از خودرو ندارند. خودروی کارشناسی شده به این معنی است که خودروی مورد نظر از لحاظ فنی آنالیز شده و ایرادات آن نیز معین است. بعلاوه، قیمت آن نیز به وسیله کارشناسان و بر اساس سلامتی فنی و عرف بازار مشخص شده است.

به طور کلی، آگهی هایی که در این فیلتر قرار دارند امن ترین گزینه های موجود برای خرید خودرو هستند.

درخواست کارشناسی کارنامه

نشان/ذخیره کردن آگهی

در سرانجام نوبت آن رسیده است که در بین آگهی های نمایش داده شده، آن هایی را که به بودجه و سلیقه شما نزدیک تر است انتخاب نموده و آن ها را حتماً نشان یا ذخیره کنید، این کار باعث می گردد تا در پیدا کردن مجدد آن آگهی دچار مشکل نشوید و از طرفی، امکان مقایسه بین خودرو های انتخابی را برای شما راحت تر می نماید.

برای تماشا آگهی های نشان شده، کافیست به بخش خبرنگاران من بروید و آگهی های نشان شده خود را ببینید.

جمع بندی

سعی کنید پیش از هر چیز، تصویر معینی از ویژگی ها و شرایط خودرویی که قصد خرید آن را دارید در ذهنتان ترسیم کنید. سپس به وسیله فیلترهای مختلفی که خبرنگاران در اختیارتان قرار داده آگهی ها را فیلتر نموده تا آن دسته از آگهی هایی که به سلیقه و احتیاج شما نزدیک تر است به نشما نمایش داده گردد زیرا تماشای انبوهی از آگهی های غیرمرتبط نه تنها وقت تان را می گیرد، بلکه شما خسته و دلزده می نماید.

بعلاوه، حتماً خودرویی که قصد خریدش را دارید از نزدیک ببینید و اگر به مسائل فنی خودرو آشنایی ندارید، از سرویس کارشناسی خودروی کارنامه یاری بگیرید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13139

به "چگونه خودروی مورد نظر خود را در خبرنگاران پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خودروی مورد نظر خود را در خبرنگاران پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید