ایرج مسجدی: هیج زائر خارجی اجازه ورود به عراق را ندارد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سفیر کشورمان در عراق تاکید نمود که سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسایل بهداشتی هیچ تصمیمی از طرف دولت عراق برای اجازه ورود به زوار ایرانی و خارجی اتخاذ نشده و موضع مقامات عراقی تعیین است و نمی خواهند سال جاری برای اربعین زائری از خارج بپذیرند.

ایرج مسجدی: هیج زائر خارجی اجازه ورود به عراق را ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: سال جاری علی رغم میل قلبی و باطنی بنده و همه دوستان و عزیزانی که در موضوع اربعین کوشش می نمایند، باید عرض کنم به دلیل شرایط کرونا و بهداشتی و مسایلی که هست تا به امروز هیچ تصمیمی از طرف دولت عراق برای اجازه ورود به زوار ایرانی و خارجی اتخاذ نشده است.

وی تاکید نمود که کاملا موضع دولت عراق برای ما معین است و نمی خواهند سال جاری برای اربعین زائری از خارج بپذیرند.

مسجدی در ادامه توضیح داد: البته در داخل و برای خود عراقی اربعین همانند سال گذشته برگزار خواهد شد اما کشورهای دیگر تابع یک سری قوانین، مقرارت، ویزا و اجازه ورود هستند که باعث می گردد مسئله بسیار متفاوت گردد.

سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: حتی صدور ویزای عادی در عراق به سختی و بسیار محدود انجام می گردد و عمدتا برای کسانی است که در عراق ماموریت دارند و مشغول به کار در شرکت ها هستند.

این دیپلمات کشورمان اضافه نمود: ما تا اربعین چند روز پیش تر وقت نداریم این در حالی که سال گذشته در همین موقع ما تمامی کارها انجام داده بودیم و همکاری ها و هماهنگی ها انجام شده بود چرا که دولت عراق پای کار و موافق بود و مسئله ای نداشتیم اما امسئال علی رغم تمامی جلسات و پیگیری های جدی که صورت گرفت (موافقت نشد) و خوب موضع عراق کاملا معین است

مسجدی همچنین درباره برخی شایعات در فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک فضای پرالتهاب و واقعا لجام گسیخته ای است و می بینم از طرف افراد مختلف و اشخاص مسئول و غیرمسئول مسایلی بیان می گردد که نه سندیت دارند و نه رسمیت و اعتباری.

وی با اشاره به اینکه بین مردم ایران و عراق و بین موکب ها و افراد مختلف ارتباطات گسترده ای وجود دارد، اضافه نمود: شنیده می گردد که مثلا از داخل عراق با یک طرف ایران تماس می گیرند که آقا شما بیایید و دولت نمی تواند جلوی شما را بگیرد. بلی در داخل عراق و برای عراقی ها دولت نقشی ندارد و نمی تواند جلوی آنها را بگیرد اما دعوت از زائر ایرانی برای سفر به عراق هیچ وجاهت ندارد. زائر ایرانی باید بر اساس قانون وارد عراق بگردد چرا ضوابط و مقرراتی وجود دارد ویزا و هماهنگی ضروری است.

مسجدی این نوع اظهارات و بحث را مشکوک خواهند و گفت می خواهند با این اقدامات روابط دو کشور را دچار مشکل کند.

وی توضیح داد: این در خواست های که در گوشه و کنار به صورت مجهول الهویه و بعضا مشکوک بیان می گردد واقعا معلوم نیست چه کسانی پشت صحنه هستند.

سفیر کشورمان یادآوری کرد: زائر داریم که در سال های گذشته چون به شکل غیرمجاز وارد عراق شده هم اکنون در زندان است و با محکومیت شدیدی روبرو است.

مسجدی در ادامه تاکید نمود: از طرف دیگر کشتی عظیم جمهوری اسلامی یک کشتی بان دارد ما تابع ولایت و رهبری عزیزمان هستیم ما تابع تصمیم و دستور هستیم این طور نیست که هر کس به خودش اجازه بدهد چون محب اهل بیت و عاشق اربعین است دست به اقدامی غیرقانونی بزند. زائر ایرانی قانونمند و با احترام است که وظیفه خود را خوب می داند و به آن عمل خواهد نمود.

این دیپلمات کشورمان همچنین هشدار داد: اگر خدای ناکرده در بحث گسترش کرونا یک فاجعه انسانی رخ داد و میلیون ها نفر مبتلا شوند و هزاران نفر تلفات روی دست ما گذاشت آن وقت چه کسی پاسخگو خواهد بود.

مسجدی از صاحبان مواکب و مسئولان، زوار و محبین اهل بیت خواست: مواظب باشند تحت تاثیر حرف های غیرمسئولانه قرار نگیرند و بر اساس وظیفه شرعی، اخلاقی و عقلائی خود عمل نمایند و به گفته ها و توصیه های مسئولان ذی ربط گوش دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5055

به "ایرج مسجدی: هیج زائر خارجی اجازه ورود به عراق را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرج مسجدی: هیج زائر خارجی اجازه ورود به عراق را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید