خبرنگاران بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن برگزار شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران- خبرنگاران- بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن امروز با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، دانشگاه کانازاوا ژاپن و پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری ایران به شکل آنلاین برگزار گشت.

خبرنگاران بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در توکیو، مرتضی رحمانی موحد در این جلسه که با حضور بیش از یکصد تن از دانشجویان، محققان و استادان ایرانی و ژاپنی برگزار شد، گفت: گذشته درخشان همکاری های فرهنگی و علمی میان دو کشور براساس تلاش و خدمات استادان باستان شناس ایرانی و ژاپنی پایدار است.

سفیر ایران در توکیو با بیان اینکه فعالیت باستان شناسی با بررسی گذشته بشریت، به مثابه پلی برای ساخت اجتماعی آینده نقش مهمی دارد، گفت: با توجه به روابط محبت آمیز بیش از هزار سال تعاملات مردمی دو کشور، همکاری در حوزه باستان شناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران و طی سال های گذشته، گفت وگوها و بررسی همکاری های علمی باستان شناسی به صورت سالانه در توکیو ادامه داشته است.

رحمانی موحد ادامه داد: بیستمین نشست این تبادلات در سال 2020، متفاوت از سال های گذشته است که طی آن شاهد حضور فعال محققان و اساتید ایرانی نیز هستیم.

رحمانی موحد در این همایش از تلاش های روسای دانشگاه های ژاپن و پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری در مشارکت فعال در اجرای این برنامه نیز قدردانی کرد.

در ادامه همایش، شیرازی از دانشگاه سیستان و بلوچستان با عنوان تاریخچه تحقیقات باستان شناسی ایران و ژاپن در ایران، عزیزی خزانقی از پژوهشکده میرات فرهنگی و گردشگری با موضوع جنوب ایران (منطقه فارس) در دوره نوسنگی بر اساس تحقیقات جدید، حسن زاده از موزه ملی ایران با موضوع کاوش در علی آباد، محوطه ای از عصر مفرغ در منطقه بوکان، شمال غربی ایران، آداچی از دانشگاه کانازاوای ژاپن، آبه از دانشگاه توکیو و هاراتو از دانشگاه توکای سخنرانی کردند.

این همایش هر ساله با حمایت سفارت جمهوری اسلامی در توکیو به صورت حضوری برگزار می شد که در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجازی برگزار شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6158

به "خبرنگاران بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیستمین همایش مشترک باستان شناسی ایران و ژاپن برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید