برداشتن اپن آشپزخانه ؛ چرا و چگونه انجام می گردد؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به هر دلیلی اگر بخواهید اقدام به برداشتن اپن آشپرخانه کنید، باید مراحل انجام کار را به خوبی اجرا کنید. درست است که اپن آشپزخانه ظاهر فضا را به حداکثر می رساند و عملکرد و طراحی بهینه را به آشپزخانه هدیه می نماید، اما گاهی اوقات به دلایل بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه احتیاج به برداشتن اپن آشپزخانه است. برای این منظور، لازم است در مراحل گام به گام تخریب اپن آشپزخانه قرار بگیرید؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

برداشتن اپن آشپزخانه ؛ چرا و چگونه انجام می گردد؟

اپن آشپزخانه چیست؟

فضاهای مفهومی باز در یک خانه معمولاً برای از بین بردن موانعی مانند دیوارها و درها تعریف می شود که به طور سنتی مناطق عملکردی مجزا مانند آشپزخانه و اتاق غذاخوری را شامل می شود. در خصوص آشپزخانه، طراحی باز یا اپن معمولاً به عنوان یک پنجره بدون شیشه در نظر گرفته می شود که چشم اندازه آشپزخانه را برای فضای نشیمن و هال نمایان می نماید.

آشپزخانه اپن از نظر بصری و زیبایی شناسی در اولویت همه طراحی ها قرار گرفته است و اغلب باعث یک جریان یکپارچه از مناطق مشترک در خانه می شود. این سبک طراحی آشپزخانه در کنار زیبایی، به اهالی خانه یاری می نماید تا دید بهتری نسبت به دیگر نواحی خانه داشته باشند. برای خانواده های شلوغ و پرجمعیت، طبخ غذا از یک سو و نگهداری از فرزندان از سویی دیگر، احتیاج به داشتن آشپزخانه اپن را اجتناب ناپذیر می نماید.

دلایل تغییر دکور آشپزخانه

آشپزخانه شما محلی است که وعده های غذایی خود و خانواده را تهیه می کنید. با این حال، ممکن است احساس کنید که آشپزخانه شما گاهی اوقات کمی تیاز به تغییر دارد. در این میان برداشتن یک دیوار و یا تخریب اپن می تواند راه کارهای اصلی باشد. با این حال، در زیر بعضی از دلایل تغییر دکوراسیون آشپزخانه آورده شده است:

  • روشن تر شدن فضا: در بعضی موارد، برداشتن اپن اجازه ورود نور طبیعی تر و بیشتری را به فضا می دهد. این امر می تواند موجب صرفه جویی در هزینه برق شود، و همچنین نقش کاربری فضای آشپزخانه را افزون می نماید.
  • افزایش ارتباطات: جدا کردن دیوار و یا تغییر در اپن آشپزخانه می تواند ارتباط با افراد در اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن را آسان تر کند. این کار معمولاً در هنگام سرگرمی یا صرف شام با خانواده به ایجاد همبستگی و افزایش گرمای خانواده یاری شایانی می نماید.
  • تغییر اپن آشپزخانه ممکن است فضای بیشتری را برای ذخیره کردن بعضی چیزها ایجاد کند، که مسئله ای خاص در بسیاری آشپزخانه های کوچک است. فضای زیرین اپن می تواند برای تجمع ظروف و وسائل مرتبط کاربردی باشد، در صورتی که بتوان با طراحی درست به ذخیره سازی بیشتر یاری کرد.

برداشتن اپن آشپزخانه

مراحل تخریب اپن آشپزخانه می توان به توضیح زیر باشد:

  • برداشتن درب کابینت ها
  • برداشتن صفحه کابینت (سطح رویی اپن)
  • تخریب ساختار اعم از آرک ها و بدنه اصلی اپن

قبل از تخریب آپن باید نخست در خصوص نحوه اجرای آن قسمت از آشپزخانه اطلاعات کافی را بدست آورید. در بعضی موارد ساختار اصلی اپن توسط رابیتس و یا کناف ایجاد می شوند. معمولاً تفاوت هر دو روش براساس ظاهر آپن کاملاً تعیین است. ظاهر اپن اگر دارای طرح های بسیار متنوع بود می توان ساختار را بیشتر مربوط به کناف دانست.

با این حال، ساختار اپن به هر شکلی که باشد که نخست احتیاج به درآوردن درب ها کابینت و صفحات استفاده شده در داخل اپن دارید. درب های کابینت بعدها دوباره مورد استفاده قرار می گیرند. سپس آغاز به برداشتن صفحه کابینت کنید؛ به طور کلی، صفحه کابینت ممکن است از سنگ، چوب، شیشه و یا هر مصالح دیگری باشد.

اگر ساختار از کناف بود، تنها کافیست پروفیل هایی که به صورت قاب نصب شده اند را یکی به یکی باز کنید. ناگفته نماند قبل از این کار بهتر روکش گچی را تخریب کنید. اگر ساختار با استفاده از رابیتس ساخته شده بود و همچنین آرک ها، نخست روکش گچی را تخریب و سپس رابیتس و اتصالات را به استفاده از چکش از جای خود خارج کنید.

به طور کلی، ساختار اپن آشپزخانه کاملاً جدا از دیوارهای کناری خود است، و برداشتن و تخریب آن با کمی دانش ساختمانی به راحتی امکان پذیر است. ولی در هر صورت اگر خود به تنهایی پیروز به انجام کار نشده اید، بهتر است از کارشناسان مربوطه یاری بگیرید.

نکته: قبل از برداشتن اپن آشپزخانه باید سیستم برق کشی خانه را قطع کنید تا از بروز خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید.

کلام آخر

در حین بازسازی آشپزخانه ، یکی از مهمترین مناطقی که در خصوص آن فکر خواهید کرد، طرح اپن است. در واقع، اپن آشپزخانه همه چیز را از زیبایی گرفته تا ایجاد ارتباط موثر با فضاهای دیگر تحت تأثیر قرار می دهد . این کار یک طرح باز را ایجاد می نماید، این امکان را به شما می دهد تا همه افراد را در کنار هم نگه دارید. در کنار فواید استفاده از اپن آشپزخانه، هر آنچه بازسازی یا تخریب آن باز می شود را مورد آنالیز قرار دهید. این مورد می تواند شامل هزینه های مرتبط جهت نوسازی و یا مصالح مورد احتیاج باشد. به هر روی، برداشتن اپن آشپزخانه به هر دلیلی که باشد، باید به درستی و با حفظ ایمنی صورت گیرد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2658

به "برداشتن اپن آشپزخانه ؛ چرا و چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "برداشتن اپن آشپزخانه ؛ چرا و چگونه انجام می گردد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشتن اپن آشپزخانه ؛ چرا و چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید