بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، آیین بزرگداشت شیخ احمد قمی (22 اردیبهشت ماه) با حضور محسن محمدی، سفیر و محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و سایر مقامات دولتی آیوتایا، فدرال و ایالتی از سوی بنیاد شیخ احمد قمی در محل دانشگاه راجابات آیوتایا، برگزار گردید.

بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

این مراسم با سخنرانی دو تن از اساتید دانشگاه، پژوهشگران و تاریخ شناسان در باره خدمات شیخ احمد قمی در تایلند شروع و با تأکید بر نوسازی مقبره شیخ احمد قمی ادامه یافت.

سپس براساس یک آیین کهن، امام جماعت و آدینه امام باره بانکوک به عنوان قدیمی ترین مرکز مذهبی شیعیان قدیم تایلند و نوادگان شیعه شیخ احمد، در برابر مزار شیخ احمد با ذکر ادعیه، ادای احترام به شیخ کردند.

آکاراتان، رییس بنیاد شیخ احمد قمی با بیان سخنانی در ذکر یادبود شیخ و فعالیت های این بنیاد، هدیه ویژه بنیاد برای حمایت از دانشجویان تحت پوشش بنیاد را به ریاست دانشگاه راجابات آیوتایا اهدا کرد.

این برنامه با اهدای تاج گل به مقبره شیخ احمد قمی توسط مسئولین از جمله سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند و برپایی نمایشگاهی از محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی ایران، خاتمه یافت.

شیخ احمد قمی، به نظر شیعیان تایلند، نخستین کسی است که مذهب تشیع را به تایلند آورده است. گرچه بر اساس منابع تاریخی، در لوح به دست آمده از دوره حکومت سوخوتای در حدود هفتصد سال قبل، برخی از کلمات به زبان فارسی مشاهده شده است و این نشان می دهد که ایرانی ها حدود 600 یا 700 سال قبل در تایلند حضور داشته اند، با این حال این نظریه چیزی را در خصوص ورود تشیع به تایلند ثابت نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 585

به "بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت شیخ احمد قمی در تایلند برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید