بشار اسد در مسکو معاملات ملکی باز کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خانواده بشار اسد در یکی از مناطق گرانقمیت مسکو اقدام به خرید و فروش آپارتمان های لوکس نموده اند.

بشار اسد در مسکو معاملات ملکی باز کرد

به گزارش خبرنگاران، این خبر را دویچه وله منتشر کرد. این خبرگزاری آلمانی خبرش را به نقل از فایننشال تایمز آورده است. بر اساس این گزارش اعضای خانواده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مسکو دست اندرکار خرید و فروش آپارتمان های لوکس در محله گران قیمت مسکو سیتی با آسمان خراش های پر زرق و برق هستند. فایننشال تایمز در گزارشی اطلاع داده است که آنها دستکم 19 دستگاه آپارتمان به بهای تقریبا 40 میلیون دلار خریده اند. این روزنامه به اسناد یک سازمان غیردولتی به نام Global Witness استناد نموده است.

سازمان یاد شده در خصوص خانواده اسد به مدارکی دست یافته که نشان می دهد افراد درجه یک خانواده رئیس جمهور سوریه از سال 2013 به شکل مستمر در قالب یک معاملات ملکی آپارتمان هایی در مسکو سیتی خریده اند. آخرین آپارتمان در تابستان امسال میلادی خریداری شده است. خرید و فروش ها در قالب شرکت های برون مرزی (Offshore) اجرا شده اند.

18 دستگاه از این آپارتمان ها در سال 2010 در مجموعه آسمان خراش های دوقلوی Gorod Stoliz قرار دارند. یک دستگاه آپارتمان دیگر در Federation Tower با ارتفاع 374 متر خریداری شده است. از ابعاد سرمایه شرکت معاملات ملکی خانواده اسد اطلاعاتی در دست نیست. اما بنا بر پرتال معاملات ملکی روسی CIAN ارزش هرکدام از آپارتمان های خریداری شده به طور متوسط دو میلیون دلار بوده است.

Global Witness می گوید 13 دستگاه از این آپارتمان ها متعلق به حافظ مخلوف، پسر دایی بشار اسد است. او از اعضای سازمان اطلاعات و امنیت سوریه بوده است. درباره حافظ مخلوف حکایت ها مختلف است. تلویزیون العربیه در سال 2012 اطلاع داد که او در جریان یک بمباران کشته شده است. اما بعدها گفته شد او با همسرش به روسیه سفید فرار نموده است.

دو دستگاه دیگر متعلق به همسر رامی مخلوف، برادر حافظ مخلوف است که تا زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه ثروتمندترین و بانفوذترین تاجر سوریه به شمار می رفت. رامی مخلوف نیز به حلقه بسیار نزدیک بشار اسد تعلق دارد و تحت تحریم های کشورهای غربی است.

سفیر سابق روسیه در عربستان سعودی درباره این آپارتمان ها که تنها چهار تای آنها به عنوان آپارتمان مسکونی استفاده می شوند گفته است که این املاک نتیجه تحریم های غرب علیه خانواده اسد هستند. او اضافه نموده است: خیلی طبیعی است که خانواده اسد پول هایش را در خارج از سوریه سرمایه گذاری کند تا مصون بماند.

Global Witness در سال 1993 پایه گذاری شد و کار خود را روی تحقیق برای یافتن سرنخ فساد و اختلاس در کشورهای مختلف متمرکز کرد. عمده تجسس های این سازمان درباره کشورهایی با ثروت متکی بر منابع زیرزمینی بوده است. کشورهایی که علیرغم داشتن ثروتی نجومی، مردم آنها زیر فشار فقر و بحران زندگی می نمایند. یکی از پژوهش های Global Witness با عنوان الماس های خونین منتشر شده که به نقش معامله گران بین المللی الماس در سیرالئون وآنگولا می پردازد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1507

به "بشار اسد در مسکو معاملات ملکی باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار اسد در مسکو معاملات ملکی باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید