شمار جانباختگان به 3 میلیون نفر رسید، دانشمند ایرانی قوی ترین واکسن کرونا را می سازد، اولین واکسن خوراکی دنیا علیه کرونا در روسیه ساخته می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته با فوت 8 هزار و 831 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا، شمار جان باختگان این بیماری به 3 میلیون نفر رسید.

شمار جانباختگان به 3 میلیون نفر رسید، دانشمند ایرانی قوی ترین واکسن کرونا را می سازد، اولین واکسن خوراکی دنیا علیه کرونا در روسیه ساخته می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 139 میلیون و 710 هزار و 707 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 3 میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 118 میلیون و 763 هزار و 479 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 74 هزار و 479 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 32 میلیون و 224 هزار و 139 نفر رسیده است؛ تا به امروز 578 هزار و 993 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 216 هزار و 850 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 14 میلیون و 291 هزار و 917 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 174 هزار و 335 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 80 هزار و 529 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 13 میلیون و 758 هزار و 93 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 365 هزار و 954 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به ترتیب با 5 میلیون و 187 هزار و 879، 4 میلیون و 675 هزار و 153، 4 میلیون و 380 هزار و 976، 4 میلیون و 86 هزار و 957 و 3 میلیون و 826 هزار و 156 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با 3 میلیون و 396 هزار و 675 مبتلا و آلمان نیز با 3 میلیون و 95 هزار و 16 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

268 هزار فرد مبتلا به کرونا در روسیه تحت درمانند

با شناسایی حدود 9 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 4 میلیون و 689 هزار نفر رسیده که 92 درصد این افراد بهبود یافته و بیش از 104 هزار نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری نووستی،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (آدینه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده از عفونت کووید-19 در این کشور، با شناسایی 8 هزار و 995 مورد جدید، در مجموع به 4 میلیون و 684 هزار و 148 نفر رسیده است.

بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 به ترتیب: دو هزار و 475 مورد در شهر مسکو، 704 مورد در شهر سن پترزبورگ و 595 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است.

ضمن اینکه، در حال حاضر 268 هزار و 796 نفر در سراسر روسیه بیمار فعال کرونایی بوده و همچنان تحت درمان قرار دارند.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 397 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب در مجموع، 104 هزار و 795 بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده اند. 57 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر مسکو، 30 مورد در سن پترزبورگ و 16 مورد در منطقه مسکو ثبت شده است.

علاوه بر این، تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 9 هزار و 109 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 310 هزار و 557 نفر رسیده است. سهم بهبود بیماران به 92 درصد کل افراد مبتلا رسیده است.

بیشترین موارد بهبود بیماران، یک هزار و 901 نفر در شهر مسکو،607 نفر در منطقه مسکو، 419 نفر در شهر سن پترزبورگ و 271 نفر در منطقه نیژنی نوگوراد گزارش شده است.

افزایش اطمینان پزشکان ایرانی به واکسن روسی کرونا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت؛ در حال حاضر اطمینان پزشکان ایرانی به واکسن روسی اسپوتنیک وی زیاد شده است.

دکتر مسعود مردانی با تاکید بر اینکه، مردم هر واکسنی از سوی وزارت بهداشت تایید شد، باید سریعا استفاده نمایند و تعلل ننمایند، اضافه کرد: طبق مطالعات اخیر گفته شده که واکسن روسی روی واریانت و گونه های مختلف کرونای آفریقایی از واکسن مدرنا و فایزر بهتر عمل نموده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه پزشکان و کادر درمانی به عنوان کسانی که واکسن روسی را بیشتر در ایران استفاده نموده اند، خیالشان راحتر و اطمینانشان به واکسن اسپوتنیک بیشتر شده است.

این عضو علمی ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: هنگامی که در بخش های بیمارستانی برای ثبت نام واکسن به پزشکان و پرستاران اطلاعیه می دادیم، در ابتدا از 200 نفر 50 نفر ثبت نام می کردند، اما در حال حاضر بیش از 180 نفر ثبت نام می نمایند.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه، بسیاری از پزشکان و پرستاران تا به امروز واکسینه شده اند، اضافه کرد: پس از این گروه افراد بالای 65 سال، افراد دارای بیماری های زمینه ای همچون بیماران قلبی، ریوی و صعب العلاج، افراد دچار بیماری های سرطان از جمله لوسمی، لنفون و افراد تحت شیمی درمانی در اولویت واکسیناسیون خواهند بود.

مردانی همچنین اظهار کرد: استفاده از واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا که برای پیشگیری کرونا در اروپا استفاده شده است تا به امروز از ابتلای افراد به ویروس بریتانیایی جلوگیری نموده است.

دانشمند ایرانی قوی ترین واکسن کرونا را می سازد

واکسنی که تا به امروز هرگز نام آن را نشنیده ایم، توسط دانشمند ایرانی الاصل ساکن آمریکا به نام دکتر کیوان مجرد به تازگی آزمایش های انسانی خود را شروع نموده که دانشمندان معتقدند می تواند با همه انواع کشنده و جهش یافته ویروس کووید-19 و حتی همه گیری های آینده نیز مبارزه کند.

به گزارش ای بی سی نیوز، در حالی که بیش از 100 میلیون آمریکایی با دوزهای فراوری شده توسط شرکت های دارویی مانند فایزر(Pfizer) و مدرنا(Moderna) در برابر کووید-19 واکسینه شده اند، یک گروه از دانشمندان در یک آزمایشگاه نظامی درست در حومه پایتخت آمریکا بی سر و صدا با دستکاری پروتئین ها و آزمایش روی میمون ها، در حال ابداع یک واکسن نوین برای مبارزه با کووید-19 و همه انواع دیگر از ویروس های خانواده کروناویروس هستند.

این واکسن حاصل تجربیات، دانش و زحمت این گروه به سرپرستی دکتر کیوان مجرد است که به تازگی اولین آزمایش انسانی خود را شروع نموده است.

دکتر کیوان مجرد که کوشش برای ساخت این واکسن را به عنوان مدیر بیماری های عفونی نوظهور در موسسه تحقیقات نظامی والتر رید(WRAIR) رهبری می نماید، می گوید: ما می خواهیم در این نبرد پیروز شویم، اما همچنین می خواهیم در یک جنگ طولانی هم پیروز شویم.

هنگامی که ویروس کووید-19 در ژانویه سال 2020 توالی یابی شد، مجرد و تیمش به صورت شبانه روزی مشغول کار شدند و طی 6 ماه از دوازده نمونه اولیه به یک واکسن واحد رسیدند.

مجرد در دهه گذشته همچنین کوشش های ساخت واکسن برای ارتش آمریکا به منظور مبارزه با ابتلا به ویروس های ابولا و زیکا را بر عهده داشته است و محقق اصلی در مبارزه علیه ویروس مرس(MERS) بوده که یک بیماری ناشی از خانواده کروناویروس است.

اگرچه WRAIR قدیمی ترین موسسه تحقیقات زیست پزشکی در وزارت دفاع آمریکا است، اما شاخه بیماری های عفونی نوظهور هنوز جوان است.

مجرد می گوید: به رغم کوشش بی وقفه و سرعت ما در پیشبرد این واکسن، می دانستیم که اولین واکسنی نخواهد بود که برای عموم عرضه می گردد. وی گفت: طراحی و سپس فراوری این یکی کمی بیشتر طول می کشد.

تمرکز مجرد از همان ابتدا بر روی تهدیدات نسل بعدی بود، تهدیداتی که می توانند در غارهای ناشناخته میزبان خفاش ها رشد نمایند و منتظر تماس و تکثیر در انسان ها باشند.

اولین واکسن خوراکی دنیا علیه کرونا در روسیه ساخته می گردد

دانشمندان روس از انستیتوی پزشکی تجربی شهر سن پترزبورگ در حال کار برای ساخت اولین واکسن خوراکی دنیا علیه ویروس کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر دیمیتریف، مدیر انستیتوی پزشکی تجربی و پروفسور آموزشگاه علوم روسیه گفت که آزمایش های بالینی این واکسن مخاطی بر اساس یک فرآورده لبنی تخمیر شده قرار است طی یک سال به اتمام برسد.

به گفته دیمیتریف، تحقیقات مربوط به واکسن در انستیتوی پزشکی تجربی حدود یک سال پیش به عنوان یک پروژه ابتکاری شروع شد. بعدها دولت روسیه ایجاد یک مرکز علمی در سطح دنیای موسوم مرکز پزشکی انفرادی را که شامل انستیتوی پزشکی تجربی و مرکز تحقیقات پزشکی ملی آلمازوف بود، تصویب کرد.

دیمیتریف گفت: به گفته کارشناسان ، اتمام آزمایشات پیش بالینی و بالینی به 200-220 میلیون روبل (نزدیک 3 میلیون دلار) اعتبار احتیاج دارد و ما در حال حاضر به دنبال فرصت هایی برای جذب وجوه خارج از بودجه هستیم.

الکساندر سووروف، مبتکر ایده ایجاد واکسن مخاطی که رئیس گروه میکروبیولوژی مولکولی و آزمایشگاه ژنتیک مولکولی میکروارگانیسم های بیماری زا انستیتوی پزشکی تجربی است، شرح داد که ویژگی این واکسن هم ساده ترین روش استفاده (نوشیدن دوز لازم) و هم اصل تشکیل آنتی بادی توسط آن است. وقتی از واکسن مخاطی روی غشای مخاطی - دروازه عفونت استفاده می گردد، یک کلاس متفاوت از آنتی بادی ها در مقایسه با واکنش به واکسن تزریقی - ایمونوگلوبولین های A (IgA) تشکیل می گردد.

سووروف تأکید کرد که طعم و مزه آن بسیار شبیه شیر پخته شده و تخمیر شده است ... موش و خرگوش آزمایشگاهی این واکسن را با لذت مصرف می نمایند. در عین حال، یک پاسخ ایمنی عالی شکل می گیرد و هنوز هیچ عارضه جانبی پس از مصرف آن مشاهده نشده است.

یادآور می گردد تا به حال سه واکسن علیه ویروس کرونا با نام های اسپوتنیک وی، EpiVacCorona و KoviVak در روسیه ثبت شده است. از 18 ژانویه، همه شهفرایندان روسیه می توانند عمدتا با واکسن اسپوتنیک وی، ساخت مرکز علمی گامالیا در مسکو واکسینه شوند. تا به حال یک میلیون نفر از ساکنان پایتخت روسیه اولین دوز این واکسن دو بخشی را دریافت نموده اند.

اقدام نمادین دولت قبرس برای کاهش ترس شهفرایندان از آسترازنکا

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که برای اینکه ترس انسان ها از تاثیرات و عوارض جانبی واکسن آسترازنکا رفع گردد همه وزرای دولت قبرس در اقدامی نمادین با واکسن آسترازنکا واکسینه شدند.

وزیر بهداشت این کشور در تلویزیون دولتی گفت: مهم این است که ما علیه کرونا واکسینه شویم و این مسئله اهمیتی ندارد که با کدام واکسن.

بیش از 29 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 29426 ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 9019 نفر بیشتر از پنج شنبه گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته اخیر به 153.2 افزایش پیدا نموده است.293 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه آلمان هم از عرصه سیاسی این کشور اقدامات حمایتی سخت کرونایی را درخواست کردند. مدیر علمی انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi با اشاره به محدود بودن زمان گفت: ما نمی توانیم همچنان هفته ها در این باره بحث کنیم.

ایتالیا هم فعلا واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را ذخیره نموده و می خواهد برای توزیع و استفاده از آن منتظر تصمیمات آژانس دارویی اروپا بماند. دلیل این اقدام ایتالیا اعلام مشاهده بعضی عوارض جانبی بعد از تزریق این واکسن اعلام شده است.

کوشش سوئیس برای خودکفایی در فراوری واکسن و داروی کرونا

سوئیس هم به دنبال سرمایه گذاری در فراوری واکسن است. به نوشته رسانه های چاپ این کشور سوئیس به دنبال راه هایی برای توسعه و فراوری واکسن و داروها علیه کرونا در کشور خود است.

وزیر بهداشت سوئیس اعلام نموده که دولت می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که تمام مردم به این ابزارها و داروها دسترسی دارند.

سوئیس بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی محدودیت های کرونایی خود را کاهش می دهد و از روز دوشنبه رستوران ها و بارها دوباره در این کشور بازگشایی می شوند.

کشور دانمارک استفاده از آسترازنکا را کاملا متوقف کرد

کشور دانمارک، همسایه شمالی آلمان هم به عنوان اولین کشور اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را کاملا متوقف نموده است.

مقام های بهداشتی دانمارک روز چهارشنبه بیان کردند که استفاده از این واکسن سوئدی-انگلیسی را به دلیل عوارض جانبی نادر و اما حاد آن متوقف می نمایند.

پیشتر دانمارک به همراه چند کشور اروپایی پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهفرایند دریافت نماینده واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را به صورت موقت به حال تعلیق درآورده بود.

البته بیشتر کشورهای اروپایی پس از تایید مجدد ایمنی واکسن آسترازنکا توسط سازمان دنیای بهداشت و آژانس دارویی اروپا، استفاده از این واکسن را برای بعضی گروه های سنی از سر گرفتند.

اما مقامات بهداشتی دانمارک این توصیه را نپذیرفتند و تعلیق واکسیناسیون با آسترازنکا را دوباره تمدید کردند.

سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که با وجود توصیه نهاد های تنظیم نماینده مقررات بهداشتی و دارویی در اروپا و سازمان دنیای بهداشت در خصوص استفاده از واکسن آسترازنکا، فرایند واکسیناسیون در دانمارک بدون استفاده از این واکسن ادامه خواهد یافت.

بعد از اعلام عدم استفاده از واکسن آسترازنکا در دانمارک جمهوری چک برای خرید باقی مانده این واکسن ها از این کشور ابراز تمایل کرد. وزیر کشور جمهوری چک روز چهارشنبه بیان کرد: ما آماده ایم از دانماک واکسن آسترازنکا بخریم.

جمهوری چک بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی واکسن آسترازنکا را بدون هیچ محدودیت سنی مورد استفاده قرار می دهد.

در مجموع تا به حال در دانمارک حدود 5.8 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند و حدود نیمی از آن ها دوز دوم این واکسیناسیون را هم دریافت نموده اند. بخش اعظمی از شهفرایندان این کشور با واکسن فایزر- بیون تک واکسینه شده اند.

وزیر بهداشت آلمان اعمال محدودیت های کرونایی بیشتر را ضروری دانست

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان بیان کرد که پیشرفت های به دست آمده در کمپین واکسیناسیون به وسیله افزایش آمار مبتلایان از بین می رود. از این رو اعمال محدودیت های بیشتر برای شکستن موج سوم کرونا ضرورت دارد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین این مسئله که کابینه دولت فدرال آلمان طرح ترمز اضطراری برای اعمال قواعد واحد و سراسری برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده خوب ارزیابی نموده و در عین حال گفت: ما نباید منتظر تصویب این طرح قانونی از طرف مجلس در هفته آینده بمانیم.

به گفته وی در حال حاضر حدود 5 هزار بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند و پیش بینی می گردد که تعداد آن ها تا اواخر این ماه به 6 هزار نفر افزایش پیدا می نماید.

هشدار درباره پر شدن ظرفیت مجاز بیمارستان های آلمان

وی هشدار داد که اگر این فرایند متوقف نگردد سیستم بهداشت و درمان به زودی به مرزهای ظرفیت مجاز خود خواهد رسید.

کاهش پیش بینی رشد مالی آلمان با توجه به تداوم کرونا

انستیتو تحقیقات مالی مهم در آلمان هم پیش بینی های رشد مالی برای این کشور را با توجه به تداوم بحران کرونا کاهش دادند.

در گزارش بهاری این انستیتوهای مهم مالی که روز پنج شنبه منتشر شده است افزایش فراوری ناخالص داخلی در امسال 3.7 درصد و در سال 2022 3.9 درصد پیش بینی شده است. در پاییز برای سال 2021 فراوری ناخالص داخلی 4.7 درصدی پیش بینی شده بود.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم بیان کرد: ما حالا به اجرای استراتژی موثر برای مهار کرونا احتیاج داریم که البته همه آن را می شناسیم. من از همه تصمیم گیرندگان درخواست می کنم که باید حالا یک بار دیگر به شدت ارتباطات را کاهش دهیم. پزشکان باید بیشتر تست نمایند. در گروه های سنی 15 تا 49 ساله موارد ابتلا بسیار بالا است.

90 درصد ابتلاها به کرونا در آلمان بر اثر ویروس انگلیسی است

وی همچنین تاکید نمود که در حال حاضر حدود 90 درصد مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده می شوند. موارد جدید ابتلا بیشتر در سنین بین 15 تا 49 سال وجود دارد. موارد مرگ های روزانه کرونایی هم در حال افزایش است.

وزیر بهداشت رومانی برکنار شد

ولاد وویکولسکو، زیر بهداشت رومانی هم در جریان مناقشات درباره فرایند صحیح اقدامات در بحران کرونا روز چهارشنبه برکنار شد. در دولت ائتلافی رومانی که از دسامبر بر سر کار است اختلافات و مناقشات سختی در این باره در گرفته است. دولت، وزیر بهداشت را مسئول اوضاع اسفبار در سیستم بهداشت و درمان این کشور دانسته است. برکناری وزیر بهداشت از طرف نخست وزیر این کشور درخواست شده است.

سوئد هم اعلام نموده که برای استفاده از واکسن جانسون اند جانسون منتظر آنالیز های آژانس دارویی اروپا باقی می ماند.

بعد از انصراف دانمارک برای ادامه فرایند واکسیناسیون با آسترازنکا کشور لیتوانی هم برای خرید این واکسن ها اعلام آمادگی نموده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 43,505نفر به کرونا مبتلا شده و 297 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,491 نفر به کرونا مبتلا شده و 38 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 16,168 نفر به کرونا مبتلا شده و 469 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت گذشته 10,474 نفر به کرونا مبتلا شده و 131 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

در انگلیس هم تا به امروز 4,378,305 نفر به کرونا مبتلا شده و 127,161 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,809,193 نفر به کرونا مبتلا شده و 115,557 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,387,022 نفر به کرونا مبتلا شده و 76,756 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,064,382 نفر به کرونا مبتلا شده و 79,813 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7969

به "شمار جانباختگان به 3 میلیون نفر رسید، دانشمند ایرانی قوی ترین واکسن کرونا را می سازد، اولین واکسن خوراکی دنیا علیه کرونا در روسیه ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار جانباختگان به 3 میلیون نفر رسید، دانشمند ایرانی قوی ترین واکسن کرونا را می سازد، اولین واکسن خوراکی دنیا علیه کرونا در روسیه ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید