بلاتکلیفی دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت به خانه، دانشجویان خارجی چگونه ترم تحصیلی خود را به سرانجام می رسانند؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اکنون که شیوع ویروس کرونا رو به کاهش است، بسیاری از فعالیت ها نظیر امور آموزشی از سر گرفته می گردد، دانشجویان خارجی نیز در این میان باید بتوانند تحصیل خود را در ترم کنونی به انتها برسانند.

بلاتکلیفی دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت به خانه، دانشجویان خارجی چگونه ترم تحصیلی خود را به سرانجام می رسانند؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های دنیا گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از مهاجران دانشگاهی دنیا به کشور خود را برگردند. دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل بودند تصمیم گرفتند به کشورهای خود بازگردند.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در این باره می گوید بازگشت دانشجویانی خارجی که به علت شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شدند، تا اطلاع بعدی در برنامه سازمان امور دانشجویان نیست.

وی معتقداست تعدادی از دانشجویان بین الملل در کشور حضور دارند اما بازگشت دانشجویان خارجی که از کشور خارج شدند، فعلاً در برنامه نیست.

پیش از این هم عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی با تاکید بر اینکه فعلا نمی توانیم در مورد بازگشت دانشجویان خارجی تصمیم بگیریم، گفته بود برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه منتظر ابلاغ رسمی تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد بازگشایی دانشگاه ها هستیم.

در حال حاضر از 40 هزار دانشجویی که در ایران مشغول به تحصیل هستند 15 هزار دانشجو از کشور خارج شده اند. به گفته صدیقی ابراز این دانشجویان در ترم آینده تحصیلی به کشور باز می گردند.

آموزش الکترونیکی دانشجویان خارجی

گزارش ها حاکی از این است که این دسته از دانشجویان در کشور خود از آموزش های الکترونیکی استفاده نموده اند. به گفته مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، خوشبختانه با اقدام به موقع دانشگاه ها و تسهیلاتی که وزارت علوم برای دانشگاه ها در مورد شرایط آموزشی در نظر گرفته شده است، حدود 90 درصد از دانشجویان خارجی ما به وسیله آموزش های مجازی کلاس های آموزشی خود را دنبال می نمایند اما آن 10 درصدی هم که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم در کشور مبدا نظیر عدم دسترسی و یا پایین بودن سرعت اینترنت به آموزش های مجازی دانشگاه های ما در دسترسی ندارند، می توانند به صورت آفلاین و با یاری سیستم های پشتیبانی دانشجویی کلاس های آموزشی خود را پیگیری نمایند.

البته بخشنامه های آموزشی دانشگاه های کشور در زمینه سنوات تحصیلی، حذف ترم، حذف واحد و غیره شامل دانشجویان خارجی نیز می گردد. ضمن اینکه به گفته علیزاده؛ تسهیلات بیشتری نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته ایم و از قبل شرایط فعلی را برای آنها پیش بینی و اعلام نموده بودیم که خوشبختانه به موقع از سوی معاونت آموزشی در قالب بخشنامه واحد ابلاغ شد .

چگونگی برگزاری امتحانات سرانجام دانشجویان غیرایرانی

یکی از مهمترین دغدغه دانشجویان غیرایرانی به سرانجام رساندن نیمسال تحصیلی جاری در دانشگاه های کشور است. صدیقی درباره امتحانات سرانجام ترم این دانشجویان، می گوید دانشگاه ها با برنامه ریزی های مقتضی، شرایط برگزاری امتحانات سرانجام ترم را برای این دانشجویان فراهم می نمایند.

البته پیش از این قرار بود که اگر امکان بازگشت دانشجویان خارجی وجود نداشته باشد این افراد بتوانند آزمون خود را به صورت آنلاین برگزار نمایند.

بیشتر دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه نظیر افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و پاکستان است. به گفته علیزاده؛ اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشت آنها بگیرد، مسئله ای وجود ندارد و باید منتظر مصوبات این ستاد باشیم.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2640

به "بلاتکلیفی دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت به خانه، دانشجویان خارجی چگونه ترم تحصیلی خود را به سرانجام می رسانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت به خانه، دانشجویان خارجی چگونه ترم تحصیلی خود را به سرانجام می رسانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید