بهترین غذاهای سنگاپور

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، غذا یک جاذبه گردشگری در تمام جهان محسوب می گردد و هر کشوری غذاهای مخصوص به خود را دارد. برای آشنایی با فرهنگ و آداب کشورهای مختلف زمانی که به آن سرزمین سفر می کنید؛ حتما غذاهای آن ها را امتحان کنید!

بهترین غذاهای سنگاپور

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

جاذبه های گردشگری هر کشور می تواند یکی از دلایل بازدید گردشگران از آن منطقه باشد، این در صورتی است که امتحان غذاهای کشورهای مختلف که با فرهنگ آن کشور طبخ شده نیز می تواند یکی دیگر از این دلایل باشد.

سنگاپور با توجه به تنوع فرهنگ و آداب و رسومی که دارد به داشتن غذاهای متنوع و خوشمزه معروف است و چشیدن طعم غذاهای متنوع این منطقه می تواند یکی از دلایل سفر گردشگران به سنگاپور باشد.

نانسی لماک (Nasi Lemak) یکی از غذاهای محلی محبوب مردم سنگاپور بوده که از وعده های رایج روزانه در این منطقه است. در طبخ مک دونالد نیز از نانسی لماک الهام گرفته شده است؛ این غذا همراه با ماهی سرخ شده، تخم مرغ، ماهی کولی و تکه های خیار تازه خرد می گردد که معمولاً به همراه سس تند و شیرین سرو می گردد.

یکی از صبحانه های معروف و محبوب در سنگاپور کایا تست (Kaya Toast) است. این اسنک از کایا (مربای نارگیل)، شکر، شیرنارگیل، تخم مرغ، طعم دهنده و کره درست می گردد که باید حتماً با نان تست و قهوه محلی سرو گردد.

لاکسا (Laksa) سوپ نودل است که رنگی روشن و زرد دارد و از ترکیب نودل برنج و انواع گوشت مانند مرغ، ماهی و یا میگو درست می گردد. سسی که نودل ها در آن پخته می شوند معمولاً ازشیر نارگیل بوده و مزه تندی نیز دارد. این غذا علاوه بر سنگاپور در مالزی، اندونزی و تایلند نیز محبوبیت دارد.

عاشقان میوه موز نیز در سنگاپور می توانند غذایی مخصوص با نام پیسانگ گورنگ (Pisang Goreng) را امتحان نمایند. موزهای این غذا آنقدر در روغن سرخ می شوند تا به صورت ترد و طلایی درآیند. پیسانگ گورنگ یکی از غذاهای اصیل سنگاپور است که با عسل، سس شکلات و پنیر سرو می گردد.

کویه لوپز (Kuih Lopes) غذایی از برنج چسبانک پیچیده شده در برگ های موز است که ظاهر جالبی دارد. این کیک برنجی در شیره ای مخصوص به همراه پودر نارگیل و بیشتر در وعده صبحانه سرو می گردد.

پوتو پیرینگ (Putu Piring) دسری مخصوص برای علاقمندان به نارگیل است. پوتو پیرینگ کیک برنجی است که با شکر پالم پر و به همراه نارگیل رنده شده سرو می گردد.

یکی از غذاهایی که در بین مسلمانان سنگاپور محبوب است، می سیام (Mee Siam) نام دارد. این غذا نوعی نودلاست که در سس گریوی (Gravy Sauce) شیرین یا تند ریخته می گردد و با تمبر هندی، میگو خشک و خمیر لوبیا ترکیب می گردد. می سیام معمولا با تخم مرغ آب پز، جوانه لوبیا و پیازچه سرو می گردد.

سالادی سنتی به نام روجاک (Rojak) در سنگاپور از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ نام این سالاد به معنی ترکیبی از بهترین ها است. این سالاد انواع مختلفی دارد مانند روجاک میوه که در آن میوه هایی مانند انبه، آناناس، خیار به صورت خرد شده به همراه نوعی سس سرو می گردد، نوع دیگر این سالاد به روجاک ماماک معروف است و از موادی مانند خمیر سرخ شده، توفو، جوانه لوبیا، میگو سوخاری در آن استفاده می گردد. سس این سالاد به صورت جداگانه در ظرف هایی چوبی سرو می گردد.

تنوع فرهنگی سنگاپور باعث تاثیرپذیری غذاهای این کشور از کشورهای اطراف شده است؛ روتی پراتا (Roti Prata) یکی از همین غذاها است که اصلیت هندی دارد و در سنگاپور، مالزی و اندونزی به صورت مشترک پخت می گردد. نان روتی پراتا خمیری نازک است که با موادی مانند پنیر، تخم مرغ، قارچ، پیاز و حتی شکلات ترکیب و در روغن داغ سرخ می گردد.

باکته (Bah Kut The) نیز یکی از غذاهایی است که مهاجران چینی به سنگاپور آورده اند. این غذا باگوشت دنده به مدت چند ساعت در یک نوع آبگوشت گیاهی جوشانده و پخته می گردد. البته در تهیه این آبگوشت باید مقدار دقیقی سیر، دارچین، میخک، رازیانه و نوعی گیاه چینی به نام دانگ گویی استفاده گردد تا بهترین طعم در غذا به وجود آید.

تائو هوآی (Tau Huay) یکی از غذاهای نسبتاً شیرین در سنگاپور است که از پنیر توفوی تازه درست و به صورت سرد یا گرم سرو می گردد. تائو هوآی دو نوع مختلف دارد، یکی به شکل پودینگ و نوع دیگری که تکه های بزرگ پنیر در شیره شکری شناور است.

یکی دیگر از غذاها که به عنوان غذایی ملی اما غیر رسمی در سنگاپور شناخته می گردد، چلو مرغ است که پیشینه ای چینی دارد و از جزیره هاینان به سنگاپور رسیده است. در این غذا گوشت مرغ به صورت جداگانه پخته می گردد و سپس روی برنج تکه تکه می گردد، این غذا به همراه یک نوشیدنی تند که از ترکیب فلفل، زنجبیل و سس سویا تهیه شده، خورده می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 456

به "بهترین غذاهای سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید