بیشتر می خواهید، بیشتر بدهید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، جمله more for more پس از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل تیتر رسان های خبری جهان شد. معنی آن چه بود؟ و چرا روحانی این شرط را در مجمع عمومی خطاب به آمریکا عنوان کرد؟

بیشتر می خواهید، بیشتر بدهید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حسن روحانی در سخنرانی هفتادمین چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به آمریکا گفت: بیشتر می خواهید باید بیشتر بپردازید.

این جمله رئیس جمهور به چه معنا بود؟ آیا روحانی کد خاصی به غرب داد؟ منظور او از این جمله چه بود که رسانه های خبری آن را تیتر کردند؟

جمله رئیس جمهور کشورمان در نطق خود اشاره به بند غروب برجام دارد.

اما بند غروب چیست و چرا روحانی در مجمع عمومی به صراحت این مساله را بار دیگر به عنوان شرط مهم ایران اظهار داشت؟

پس از اجرا شدن گام دوم تعهدات برجامی در 16 تیر امسال، همزمان با سفر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست مالی سازمان ملل، بند غروب برجام بار دیگر مطرح شد. نیویورک تایمز در همان روز گزارش داد که ظریف برای اجرای بند غروب به نیویورک آمده است.

دو روزنامه نیویورک تایمز و گاردین گزارش دادند: ایران پیشنهاد دارد که در مقابل برطرف تحریم های آمریکا، درباره بند غروب توافق هسته ای مذاکره کند.

بند غروب در برجام به این معناست که در سال 2023 طبق توافق برجام ، پس از ده سال سطح غنی سازی ایران دیگر محدود نیست و ایران طبق مفاد برجام که در قطعنامه 2231 هم به آن اشاره شده است برطرف تسلیحاتی ایران نیز اعمال می گردد. به این معنا که جمهوری اسلامی می تواند ازادنه در بازار تسلیحات جهانی خرید یا تسلیحات نظامی خود را به فروش برساند. این مساله ای است که برجام ستیزان را نگران نموده است و معتقد هستند که این بند نباید اجرا گردد.

ایران در ازی درخواست آمریکا برای مذاکره پیشنهاد داده است که اگر لغو تحریم های ایران در کنگره آمریکا تصویب گردد حاضر است نظارت آژانس بر نیروگاه های هسته ای را دائمی کند و پروتکل الحاقی (نظارت دائمی آژانس) را نیز زودتر از موعد در مجلس شورای اسلامی به تصویب برساند.

مشروح این یاداشت را اینجا بخوانید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1104

به "بیشتر می خواهید، بیشتر بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر می خواهید، بیشتر بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید