بیش از 8 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: 8 هزار و 310 هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد هم اکنون با روش نوین آبیاری می شود.

بیش از 8 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار از، گفت: با توجه به تسهیلات بلاعوضی که دولت برای اجرای سامانه های آبکمک نوین اختصاص داده، این شهرستان تا به امروز 8 هزار و 310 هکتار از اراضی کشاورزی خود را به این سامانه تجهیز کرده است.

او با اعلام اینکه تا کنون 50 درصد این شهرستان با سامانه های نوین و مجهز آبکمک شده است، افزود: تجهیز این سامانه در قالب طرح های تجمیعی و خرده مالکی است و اجرای سامانه های نوین آبکمک تحت فشار بوده و این طرح ها بصورت کمک بلاعوض دولتی از طریق تسهیلات بانکی و یارانه ای بوده است.

سعیدیان افزود: امسال 87 هکتار دیگر به سامانه نوین آبکمک تجهیز و تسهیلات بلاعوض برای هر هکتار از آبکمک قطره ای 17 و نیم میلیون تومان و برای آبکمک بارانی 10 و نیم میلیون تومان اعطا می شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد شرح داد: اجرای عملیات خرده مالکی از سال 86 و تجمیعی از سال 95 بوده که در سال های اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شتاب بیشتری گرفته است.

سعیدیان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکار های استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، بهره گیری از سامانه های مختلف آبکمک تحت فشار است، یادآور شد: کشاورزان مهابادی در زمینه راه اندازی سامانه نوین آبکمک در آذربایجان غربی پیشتاز هستند.

انتهای پیام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3026

به "بیش از 8 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 8 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید