بی اعتنایی بورس های آسیایی به تهدیدهای ترامپ

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، علی رغم اظهارات منفی ترامپ درباره مذاکرات تجاری با چین و حل مناقشات با ترکیه، بورس های آسیایی امروز را با سبزپوشی به سرانجام رساندند.

بی اعتنایی بورس های آسیایی به تهدیدهای ترامپ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دلار آمریکا بیش از سایر متغیرهای بازارهای مالی تحت تاثیر اظهارات ترامپ نهاده شد و در برابر یوان، یورو و ین عقب نشست. دلار که در ماه های اخیر کانال شکنی های پی در پی را به ثبت رسانده بود، در هفته جاری در برابر یورو و سایر ارزها عقب نشسته است.

ترامپ در سخنان خود گفته بود هیچ گونه مصالحه ای با ترکیه بر سر کشیش بازداشت گردیده آمریکایی صورت نخواهد گرفت و برایش مهم نیست که مواضع سرسختانه اش در مسائل تجاری و اقتصادی به آسیب دیدن کشورهای اروپایی و بازارهای نوظهور منجر گردد.

ارزش دلار در برابر ارزهای نوظهور مانند وون کره جنوبی، روپیه اندونزی و پزوی مکزیک نیز تضعیف شد. انتظار می رود علی رغم انتقادات ترامپ از سیاست های نرخ بهره ای بانک مرکزی آمریکا، تا سرانجام سال جاری این بانک دو مرتبه دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

در معاملات امروز بورس های آسیایی، شاخص نیک کی 225 بدون تغییر نسبت به روز گذشته تا سرانجام معاملات اولیه در سطح 22192.45 واحدی باقی ماند، در هنگ کنگ شاخص هانگ سنگ با 0.1 درصد افزایش، از 27636.58 واحد گذشت و شاخص شانگهای کامپوزیت چین با 0.8 درصد افزایش به 2720.24 واحد رسید.

در سایر بورس های آسیایی، شاخص بورس سیدنی استرالیا 0.9 درصد و شاخص بورس سنگاپور 0.4 درصد بالاتر رفت اما بورس ولینگتون نیوزلند تنها بورس مهم آسیایی بود که با کاهش روبرو شد و 0.2 درصد عقب نشست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 32

به "بی اعتنایی بورس های آسیایی به تهدیدهای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی بورس های آسیایی به تهدیدهای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید