تراکتور در ردیف بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچستر و یوونتوس، هشت تیم لیگ برتر با آلمانی ها هم لباس شدند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، 9 تیم از البسه شرکت های خارجی استفاده می نمایند.

تراکتور در ردیف بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچستر و یوونتوس، هشت تیم لیگ برتر با آلمانی ها هم لباس شدند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش ، نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از 31 مرداد آغاز خواهد شد و درحالیکه تنها کمتر از یک هفته تا آغاز این رقابت ها زمان باقی مانده، اما تنها یک تیم به صورت رسمی از لباس های فصل آینده اش رونمایی نموده است.

در فوتبال حرفه ای دنیا مرسوم است که تیم های مختلف مدت ها پیش از آغاز رقابت های رسمی شان، از طرح جدید لباس خود رونمایی نموده و از این طریق سود اقتصادی سرشاری کسب می نمایند. کاری که به هیچ وجه در ایران رنگ واقعیت به خود نمی گیرد و بیشتر طرفداران لباس های درجه چندمی که تنها طرح مشابهی با پیراهن اصلی تیم شان دارد می خرند، بدون اینکه باشگاه از این اقدام درآمدی به دست آورد.

تراکتور آذربایجان شرقی، اولین تیم لیگ است که با برگزاری یک مراسم مجلل، پیراهن هایی را که قرار است فصل آینده از آن ها استفاده کند، در حضور طرفدارانش نشان داد و جالب این جا است جشن معرفی پیراهن شاگردان مصطفی دنیزلی در شرایطی برگزار گردید که پرشور ها با یک رکوردشکنی عجیب و در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران به همکاری اش با شرکت آدیداس سرانجام داده به نخستین تیم ایرانی تبدیل شدند که پس از سال ها از البسه فراوریی این شرکت درجه یک پوشاک ورزشی دنیا بهره می گیرند.

البته تراکتور با مسئولان این شرکت آلمانی قرارداد اسپانسرینگ امضاء ننموده و مالک متمول تیم تبریزی مانند مدیران فدراسیون به دلیل مشکلاتی مانند قانون حق نشر که در راه عقد قرارداد ایرانی ها با آدیداس وجود این لباس ها را برای تیمش خریداری می نماید. به همین دلیل شرکت مذکور برای تراکتوری ها هم طرح اختصاصی فراوری نمی نماید و پرشور ها با لباس طرح SQUADRA در لیگ نوزدهم بازی می نمایند که البته همین طرح هم تراکتور را در زمینه استفاده از لباس های باکیفیت در بین تمام تیم های لیگ، ممتاز می نماید.

شاید ذکر این نکته جالب باشد که در بین تیم های پنج لیگ معتبر اروپا یعنی سری A ایتالیا، لوشامپیونا فرانسه، لالیگا اسپانیا، پرایمر لیگ انگلیس و بوندس لیگا آلمان تنها 12 تیم از لباس های آدیداس استفاده می نمایند و تراکتور از این لحاظ در کنار تیم های اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، وایادولید، آرسنال، لسترسیتی، منچستریونایتد، شفیلدیونایتد، ولورهمپتون، واتفورد، یوونتوس، بایرن مونیخ، المپیک لیون و استراسبورگ قرار می گیرد.

50 درصد تیم های شرکت نماینده در فصل آینده لیگ برتر، سال جاری از پیراهن های فراوریی آل اشپورت استفاده خواهند کرد. شرکتی که از مقدماتی جام دنیای 2014 برزیل همکاری اش با فدراسیون فوتبال را آغاز کرد، اما پس از ماجرای افشاگری کارلوس کی روش و بازیکنان تیم ملی و اعتراض آن ها به پایین بودن کیفیت لباس هایی که نمایندگی خاورمیانه آن در اختیار تیم ملی قرار می دهد در سرانجام جام ملت های 2015 استرالیا، همکاری اش با تیم ملی کشورمان را قطع کرد و در سال های اخیر از سوی باشگاه های ایرانی هم مورد اقبال قرار نمی گرفت. با این وجود آل اشپورت در ماه های اخیر بار دیگر، بازار تیم های ایرانی را در اختیار گرفته و ضمن امضاء قرارداد مجدد با فدراسیون فوتبال، پیروز شد رضایت باشگاه های پرسپولیس، استقلال، سپاهان، شهر خودرو، فولاد، شاهین شهرداری بوشهر، پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان را برای امضاء قرار داد جلب کند.

البته این تیم ها به احتمال فراوان، البسه فراوریی نمایندگی آل اشپورت در دبی (روماریو اسپورت) را در اختیار می گیرند و امیدواریم این بار مشکلاتی که در دوران همکاری شرکت آلمانی با تیم ملی وجود داشت، تکرار نشود.

50 درصد تیم های لیگ برتر ایران در شرایطی از لباس های آل اشپورت استفاده خواهند کرد که در بین 98 تیم پنج لیگ سطح اول اروپایی تنها تیم های اف سی کلن و فورتونا دوسلدورف آلمان، در فصل جاری از لباس های این شرکت بهره می برند و البته طراحی خوبی هم برای این 2 تیم از سوی مدیران شرکت آلمانی درنظر گرفته شده است.

آل اشپورت از لحاظ میزان مقبولیت در رقابت های باشگاهی ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و انگلیس با فراوریی های هومل، له کاف اسپورتیف، لوتو و اره آ در یک رده قرار می گیرد و این شرکت ها هم تنها لباس 2 تیم را در سطح اول لیگ این پنج کشور فراوری می نمایند.

هفت تیم دیگر لیگ برتر در فصل آینده، لباس فراوریی های داخلی را می پوشند.

البته تکلیف تیم نساجی تاکنون به صورت قطعی معین نشده چراکه در روز های اخیر تصاویری از تمرینات این تیم منتشر شده که در آن بازیکنان با لباس های شرکت ایرانی استارت و کادرفنی با لباس های فراوریی آل اشپورت دیده می شوند.

سایپا هم در لیگ نوزدهم از لباس های استارت استفاده خواهد نمود.

بازیکنان تیم های ذوب آهن، صنعت نفت آبادان و گل گهر سیرجان، لباس های شرکت مجید را می پوشند و 2 تیم پیکان و ماشین سازی هم از لباس های شرکت یوسف بهره مند خواهند شد.

در مجموع باید گفت با توجه به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، بهتر است باشگاه ها جای استفاده از البسه فراوریی بعضی شرکت های غیرمعتبر خارجی، پوشیدن فراوریی شرکت های ایرانی را در دست کار قرار بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 652

به "تراکتور در ردیف بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچستر و یوونتوس، هشت تیم لیگ برتر با آلمانی ها هم لباس شدند" امتیاز دهید

2 کاربر به "تراکتور در ردیف بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچستر و یوونتوس، هشت تیم لیگ برتر با آلمانی ها هم لباس شدند" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور در ردیف بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچستر و یوونتوس، هشت تیم لیگ برتر با آلمانی ها هم لباس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید