تورهای چین: توافق آمریکا و چین برای برگزاری نشست مجازی بین رؤسای جمهور دو طرف

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک مقام آمریکایی می گوید که نمایندگان پکن و واشنگتن به توافق رسیده اند که رؤسای جمهور دو طرف تا قبل از انتها امسال میلادی، نشست مجازی برگزار نمایند.

تورهای چین: توافق آمریکا و چین برای برگزاری نشست مجازی بین رؤسای جمهور دو طرف

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم تنش های اخیر بین آمریکا و چین بر سر مسائل سیاسی و دیپلماتیک از جمله هنگ کنگ و تایوان، رؤسای جمهور دو کشور اما بر اصل موضوع برگزاری نشست دوجانبه توافق کردند.

یک مقام ارشد دولتی آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت واشنگتن و پکن توافق نموده اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او پیش از سرانجام امسال میلادی، جلسه ای مجازی برگزار می نمایند

به نوشته وبگاه شبکه سی اِن اِن این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، شرح داد که این نشست بخشی از کوشش های دوجانبه برای اطمینان از ثبات در یکی از مهمترین و پرتنش ترین روابط دنیا است.

این توافق، یکی از نتایج نشست شش ساعته بین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و یانگ جیچی رئیس کمیته مرکزی امور خارجی چین در زوریخ بود.

بر اساس این گزارش، مقام مذکور بعلاوه افزود: هدف اصلی این نشست بهبود ارتباط بین دو کشور و جلوگیری از سوء تفاهم های غیرضروری است. ملاقات برنامه ریزی شده بین بایدن و شی، گامی مهم در جهت رسیدن به این هدف خواهد بود.

روز گذشته بود که رئیس جمهور آمریکا بیان کرد در رایزنی با همتای چینی خود درباره تایوان صحبت نموده و هر دو موافقت نموده اند که به توافق تایوان پایبند باشند.

پیشتر هم گزارش هایی مبنی بر مخالفت رئیس جمهور چین با پیشنهاد بایدن برای ملاقات دوجانبه منتشر شده بود که بایدن این گزارش ها را تکذیب کرد. (جزئیات بیشتر)

نشریه فایننشال تایمز پیش از این به نقل از چند منبع آگاه گزارش داده بود در جریان گفت وگوی تلفنی 90 دقیقه ای هفته گذشته بین رؤسای جمهور آمریکا و چین، شی ضمن نپذیرفتن پیشنهاد بایدن برای ملاقات، تاکید نموده بود واشنگتن ابتدا باید لحن خصمانه علیه پکن را کنار بگذارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9824

به "تورهای چین: توافق آمریکا و چین برای برگزاری نشست مجازی بین رؤسای جمهور دو طرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: توافق آمریکا و چین برای برگزاری نشست مجازی بین رؤسای جمهور دو طرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید