دلار سر جای خود ماند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نبود خبر خاصی از جنگ تجاری و برگزیت باعث برقراری آرامش نسبی در بازارهای ارزی شد.

دلار سر جای خود ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آن که روسای جمهور چین و آمریکا در سخنانی دوپهلو از آمادگی برای توافق و هم چنین آمادگی برای اقدامات تعرفه ای جدید در صورت نرسیدن به توافق سخن گفتند، بسیاری از معامله گران منتظر روشن تر شدن ابعاد مذاکرات دو اقتصاد نخست جهان هستند.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- در جمع مقامات کاخ سفید گفته است که چین و آمریکا در حال حرکت به سمت حصول توافق تجاری هستند. با این حال وی تهدید کرده است که اگر دو طرف به توافق نرسند، تعرفه ها بر روی محصولات وارداتی آمریکا از چین را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

ری آتریل- تحلیل گر معاملات ارزی در بانک ملی استرالیا- گفت: اخبار متضاد باعث شده است تا بازار حدس های مختلفی بزند و کسی نمی داند که قرار است در نهایت چه اتفاقی بیافتد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز گذشته و در سطح 98.258 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.0027 دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز حزب محافظه کار کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی ها پیش است. جرمی کوربین- رهبر حزب کارگر- وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی طرف اتخاذ خواهد کرد. از سوی دیگر اما بوریس جانسون- نخست وزیر فعلی- وعده داده است که در صورت پیروزی، انگلیس را سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با 0.1 درصد کاهش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.2846 دلار مبادله شد. هر یورو بدون تغییر در مقایسه با دور قبلی معاملات و در سطح 1.1027 دلار باقی ماند. هم چنین هر دلار آمریکا به 1.3294 دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3639 دلار سنگاپور مبادله شد.

سین مک لین-استراتژیست بازار در موسسه پپر استون - گفت: بازارها امروز بی تحرک بودند چرا که چیزی وجود نداشت که آن ها را به طرف جلو سوق دهد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به 108.8606 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.4718 دلار مبادله شد. هم چنین نرخ برابری دلار معادل 7.0353 یوان چین اعلام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2344

به "دلار سر جای خود ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار سر جای خود ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید