توافق بر سر نخست وزیری کونته، دولت ائتلافی در ایتالیا تشکیل می گردد؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایسنا نوشت: دو حزبی که برای تشکیل دولت جدید ایتالیا کوشش می نمایند به پیشرفت هایی در حصول توافق ائتلافی دست یافته اند که انگیزه ای در بازارهای اقتصادی ایجاد نموده است. حزب دموکراتیک ایتالیا با نخست وزیری مجدد جوزپه کونته موافقت نموده است.

توافق بر سر نخست وزیری کونته، دولت ائتلافی در ایتالیا تشکیل می گردد؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نقش جوزپه کونته از نکات کلیدی در مذاکرات جنبش پنج ستاره و اپوزیسیون حزب دموکراتیک است. اپوزیسیون ایتالیا پیشتر با انتصاب دوباره کونته در مقام نخست وزیری مخالفت می کرد اما نیکولا زینگارتی، رئیس این حزب اپوزیسیون امروز (چهارشنبه) تاکید نمود، او پذیرفته است تا جوزپه کونته در دولت جدید به پست نخست وزیری بازگردد.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری از نخست وزیر کونته حمایت به عمل آورد. او کونته را مردی بسیار با ذکاوت توصیف کرد.

مذاکرات برای تشکیل دولت جدید در ایتالیا و جلوگیری از وقوع انتخابات جدید امروز (چهارشنبه) به مرحله حساسی رسید. سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا هم مذاکراتی را با رهبران احزاب برگزار کرد تا راه حلی برای برون رفت از این بحران سیاسی پیدا گردد. جوزپه کونته هفته گذشته از نخست وزیری ایتالیا کناره گیری نموده بود.

ماتارلا تاکید داشت، چنانچه تضمین هایی برای تشکیل دولت جدید تا اواسط هفته به دست نیاید، مجلس را منحل می نماید. استعفای کونته پس از بروز اختلافاتی با ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا رخ داد. سالوینی از حزب لیگ جناح راست اعتقاد دارد که انتخابات جدید او را به پست نخست وزیری می رساند.

با این حال حزب دموکراتیک چپ میانه و جنبش پنج ستاره در حال رایزنی درباره جزئیات تشکیل دولت هستند. حزب دموکراتیک به دنبال پست معاون نخست وزیری است که فعلا وضعیت آن تعیین نیست. جنبش پنج ستاره بر نخست وزیری مجدد کونته تاکید داشته که در نهایت حزب دموکراتیک با آن موافقت کرد. پیشتر مذاکرات تشکیل ائتلاف میان جنبش پنج ستاره و حزب لیگ صورت گرفته بود که ناکام ماند.

رئیس جمهوری ایتالیا عصر سه شنبه پیش از دیدار با احزاب کوچکتر مجلس کشورش با روسای دو مجلس ایتالیا رایزنی داشت. او می گفت چنانچه کوشش ها ناکام بماند، دولت موقت و انتخابات زودهنگام مجلسی اعلام می نماید. با صحبت های زینگارتی، او از حزبش حکمی می خواهد تا به ماتارلا بگوید که می خواهد با جنبش پنج ستاره تشکیل دولت بدهد. زینگارتی می گوید از مخالفت با انتصاب کونته به عنوان نخست وزیر دست کشید چون این درخواست جنبش پنج ستاره بوده است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 687

به "توافق بر سر نخست وزیری کونته، دولت ائتلافی در ایتالیا تشکیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق بر سر نخست وزیری کونته، دولت ائتلافی در ایتالیا تشکیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید