تولید یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه ای در قزوین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سال 99 در استان قزوین بیش از یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه ای تولید می شود که بیشترین مقدار آن به ذرت علوفه ای اختصاص دارد.

تولید یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه ای در قزوین

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این میزان یک میلیون و 300 تن ذرت علوفه ای است.

تورج بنیادی اضافه کرد: سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در مزارع استان قزوین امسال 24 هزار و 400 تن است که نسبت به سال 98 تغییر خاصی نداشته است.

وی گفت: امسال همچنین 25 هزار هکتار از مزارع استان قزوین به زیر کشت یونجه رفته است که پیش بینی می شود از این اراضی حدود 300 هزار هکتار محصول علوفه ای برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین گفت: حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز امسال به کشت دیگر گیاهان علوفه ای از جمله خللر و ماشک اختصاص پیدا کرده که میزان تولید پیش بینی شده برای آنها 12 هزار تن است.

بنیادی خاطرنشان کرد: کشاورزان قزوینی طی 2 سال گذشته با توجه به بارندگی های مناسب و همچنین تقاضای بازار (صنعت دامپروری) برای کشت گیاهان علوفه ای استقبال خوبی نشان داده اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با وجود حفظ سطح زیر کشت با استفاده از بذور اصلاح شده، آبیاری مناسب و کشت مکانیزه شاهد رشد تولید گیاهان علوفه ای در استان قزوین باشیم.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی (باغی و زراعی) است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2613

به "تولید یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه ای در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه ای در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید