تکمیل طرح های نیمه تمام باید در اولویت کاری سال 98 قرار گیرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی عزمی در کشور وجود ندارد.

تکمیل طرح های نیمه تمام باید در اولویت کاری سال 98 قرار گیرد

به گزارش خبرنگاران، سید محمد حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در خصوص واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش عمومی و خصوصی با بیان این که مدیران کل واگذاری طرح های نیمه تمام دستگاه اجرایی خود به بخش خصوصی را نوعی نمره منفی در کارنامه کاری خود قلمداد می نمایند، اضافه نمود: امروز کشور در شرایط خاصی واقع شده است که اگر این در تکمیل این طرح ها از مشارکت بخش خصوصی استفاده نگردد سالیان سال شاهد نیمه تمام ماندن پروژه ها خواهیم بود به همین دلیل تکمیل این طرح باید در اولویت کاری سال 98 قرار گیرد.

وی با بیان این که تا سال آینده باید استفاده از مشارکت بخش عمومی و خصوصی و واگذاری طرح ها در اولویت قرار گیرد، عنوان نمود: برای سال 98 بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد جهت انضباط مالی مورد توجه قرار می گیرد، تا بتوان از بحران عبور کرد و اگر این عزم باشد و عزم و اراده از سوی دستگاه های اجرایی به منصه ظهور برسد می توان با راه چاره مناسب، واگذاری ها را به انجام رساند.

وی با اشاره به این که نظارت های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی فرصت و جرات را از مدیران دستگاه های اجرایی گرفته است، گفت: واگذاری طرح های نیمه تمام قسمتی از بار دولت را کاهش می دهد؛ هرچند که برخی از طرح ها حاکمیتی و غیرقابل واگذاری است و برخی دیگر از طرح ها فاقد انتفاع است و بخش خصوصی وارد نمی گردد، اما برای طرح های عمرانی که قابل واگذاری هستند باید انتفاع بخش خصوصی جهت مشارکت فراهم گردد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در بودجه 97 برای تکمیل طرح ها چهار هزارو 300 میلیارد تومان از جانب دولت مشخص شد در حالی که در مجموع برای اتمام طرح ها رقم مورد احتیاج 56 هزار میلیارد تومان احتیاج است که تامین باقی مانده این رقم معادل 51 هزار میلیارد تومان به مشارکت بخش خصوصی سپرده شد.

وی با بیان این که برای سال 98 طرح های اولویت دار پیش بینی شده است، اما مشکل اینجاست که برای این طرح های مشمول واگذاری در سال 97 مجدد تخصیص اعتبار صورت گرفته است که نباید این اقدام صورت می گرفت اضافه نمود: بخش خصوصی آماده پذیرش برخی از طرح هاست، اما برای جذب مشارکت حداکثری بخش خصوصی ضروری است که اطلاع رسانی لازم و دعوت از این بخش صورت گیرد.

وی گفت: وضعیت اعتبارات استان مرکزی در سال 98 نسبت به 97 بهتر خواهد بود، برای اعتبارات هزینه ای الزاماتی جدید در نظر گرفته شده، ردیف های متفرقه شدیدا حذف خواهد شد و همچنین درصدد افزایش واگذاری اختیارات به استان ها هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 144

به "تکمیل طرح های نیمه تمام باید در اولویت کاری سال 98 قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل طرح های نیمه تمام باید در اولویت کاری سال 98 قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید