حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک بحران جدی است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، استفانی ویلیامز نماینده موقت سازمان ملل برای لیبی روز چهارشنبه هشدار داد که دست کم 20 هزار نیروی جنگجو و مزدور خارجی در لیبی حضور دارند که با توجه به سرازیر شدن تسلیحات به این کشور جنگ زده در آفریقای شمالی، این نیروها عامل بروز یک بحران جدی هستند.

حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک بحران جدی است

این مقام سازمان ملل در یک نشست آنلاین با عنوان همایش گفتگوی سیاسی لیبی گفت: این نقضِ تکان دهنده حاکمیت لیبی است… نقضِ فاحش تحریم تسلیحاتی.

لازم به ذکر است، 75 عضو شرکت نماینده در این همایش می کوشند تا طرفهای درگیر در لیبی را متقاعد نمایند که بر سر سازوکارِ تشکیل یک دولت انتقالی برای راهنمایی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی دسامبر 2021 به توافق برسند.

شایان ذکر است که برگزاری این همایش بخشی از اقدامات سازمان ملل با هدف سرانجام دادن به خشونت و ناآرامی ها در لیبی، یکی از تولیدنمایندگان مهم نفت است که از سال 2011 و در پی برکناری و قتل معمر قذافی رهبر این کشور تا به امروز شاهد ناآرامی و خشونتهای بسیاری بوده است.

این کشور از سال 2015 تحت سلطه نیروهای مسلح به دو بخش با دولتهای کاملاً مخالف یکدیگر تقسیم شده است: یک طرف دولت وفاق ملی لیبی که مورد تأیید و پشتیبانی سازمان ملل است و دیگری دولت رقیب و حاکم در شرق که تحت حمایت و راهنمایی فرمانده نظامی ژنرال خلیفه حفتر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6199

به "حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک بحران جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 20 هزار مزدور خارجی در لیبی یک بحران جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید