حقایقی جالب درباره غذاهایی که در فیلم ها می بینیم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در این گزارش با حقایقی جالب درباره غذا ها در فیلم های خارجی آشنا می شوید.

حقایقی جالب درباره غذاهایی که در فیلم ها می بینیم

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران،در فیلم های دهه 1960 هالیوود برای صحنه هایی که نهار یا شامی در آن ها بود، از پاستا، عمدتاً اسپاگتی، استفاده می شد، چون هم درست کردنش راحت بود، هم ظاهرش در بشقاب تا مدت زیادی خوب می ماند. اما مانند باقی چیزها، غذای درون فیلم ها هم در سال های اخیر دستخوش تحولاتی شده و دنیایی پیرامون آن شکل گرفته که علاوه بر آشپزها، عکاسان حرفه ای و طراحان غذا هم در آن فعالیت دارند.

غذا ها به وسیله متخصصان بسیار معتبری آماده می گردد

کار طراحان غذا در فیلم ها به پخت و پز محدود نمی گردد. آن ها کاری می نمایند که غذا ها در تصویر باورپذیر و قابل خوردن به نظر برسند و شرایط فیلمبرداری را به لحاظ مدت زمان، آب و هوا، دما و غیره، تاب آورند. البته علاوه بر همه این ها غذا باید در تصویر خوشمزه به نظر برسد.

به خاطر همه این ها، طراحان غذا نه تنها باید آموزش مفصلی برای طراحی غذا ببینند بلکه دانش غذایی داشته و تکنیک های آشپزی مدرن را بلد باشند، مانند آشپزی مولکولی، علمی که به آنالیز تغییراتی می پردازد که مواد تشکیل دهنده غذا در حین آماده کردن غذا دستخوش آن ها می شوند.

برای هر غذایی از قبل تحقیق می گردد

طراحان غذا نه تنها درباره غذایی که باید آماده نمایند، بلکه درباره دیگر عواملی که ممکن است بر روی ظاهر غذا یا نتیجه نهایی آن اثر بگذارد هم باید از قبل بدانند. مثلاً اینکه آیا فیلم تاریخی است، آیا فانتزی یا علمی تخیلی است، یا آیا غذای سنتی یک منطقه جغرافیایی خاص است و طرز آماده سازی یا سرو خاصی دارد. این ها مواردی است که باید به آن ها توجه گردد.

مارتا کاردناس، طراح غذا می گوید: در برابر دوربین همه چیز از جمله غذا ها معنی ای دارند. برای ایده گرفتن، باید طرز فکر کارگردان هنری را بدانیم و تصاویر، عکس ها و نشریات آشپزی قدیمی را نگاه کنیم.

غذای زیادی آماده می گردد

در زمان فیلمبرداری، از هر غذایی چند نسخه باید باشد تا در برداشت های متعدد یک صحنه از آن ها استفاده گردد. کریس اولیور، یکی از مشهورترین طراحان غذا در سینما و تلویزیون آمریکا، می گوید: برای یک صحنه عید شکرگزاری من به 8 تا 24 بوقلمون احتیاج دارم، چون هر بار که بوقلمون را می بُرند، یک بوقلمون نو باید جایگزینش گردد.

به علاوه صحنه هایی هستند که در آن ها بازیگران واقعاً غذا می خورند؛ اگر نیمی از یک همبرگر را بخورند، اما لازم به تکرار صحنه باشد، باید دوباره از اول یک همبرگر نو بخورند. برای ساخت فیلم 2014 سرآشپز (Chef) نزدیک به 800 ساندویچ کوبایی آماده شد. جان فاورو، کارگردان فیلم می گوید: باید بخورید و بعدش دوباره باید بخورید. برای هر زاویه و هر نمایی هم باید دوباره بخورید.

در فیلم برخلاف عکس، تقریباً همواره غذای واقعی پخته می گردد

آماده سازی یک غذا تنها برای یک فوتوشوت بسیار متفاوت از کاری است که برای یک صحنه از فیلم انجام می گردد. غذایی که از آن در کار عکاسی استفاده می گردد ممکن است حتی قابل خوردن نباشد، اما هیچ کس متوجه آن نگردد، اما در فیلم، به خصوص حالا که کارگردان ها از بازیگران می خواهند با غذای واقعی شان تعامل داشته باشند تا صحنه ها باورپذیرتر به نظر برسند، استفاده از یک غذای قلابی تقریباً غیرممکن است.

در عین حال، با وجود پیشرفت های تکنولوژیک همانند لنز های اچ دی، چیز های قلابی در تصویر معین می شوند و به همین علت است که تهیه نمایندگان بیشتر و بیشتری در پی واقعی بودن صد در صدی همه چیز هایی هستند که در برابر دوربین قرار می گیرند. این مسأله در خصوص غذا ها هم صدق می نماید.

برخی غذا ها به تصویر نهایی راه پیدا نمی نمایند، اما تقریباً همواره خورده می شوند

معمولاً چیزی از غذا ها باقی نمی ماند. بازیگر ها معمولاً در سکانس های خود باید چیزی بخورند و این وظیفه عوامل پشت صحنه است که به جامانده غذا ها را تمام نمایند. هر چه هم که سر صحنه دست نخورده و خوب مانده باشد را می توان در یخچال و برای پروژه های دیگر نگه داشت، به خیریه ها اهدا یا از آن ها غذایی دیگر، مربا یا سس درست کرد.

سلامت بازیگران هم باید در نظر گرفته گردد

بسیاری از غذا ها ساعت ها سر صحنه باقی می مانند و نه تنها باید در همه صحنه ها اشتهاآور به نظر برسند، بلکه باید خوب هم بمانند. گاهی غذای تازه ای به جایشان می گذارند و گاهی هم همان غذا را طوری درست می نمایند که ماندگاری بیشتری داشته باشد. ماهی و غذا های دریایی غذا هایی هستند که زود خراب و به شدت سمی می شوند.

در چنین مواردی، طراحان غذا باید در پی گزینه دیگری باشند که علاوه بر داشتن شباهت ظاهری، سالم هم بماند. ملیسا مک سورلی، طراح غذا می گوید: من کلی صدف خوراکی قلابی درست نموده ام. با کاستارد، نوعی کرم شیرینی پزی درست شان می کنم. بعد رنگ شان می کنم و به آن ها شکل می دهم. دقیقاً مثل صدف خوراکی می گردد.

دائماً غذا های نوی اختراع و آماده می گردد، حتی اگر هنوز چنین غذا هایی وجود نداشته باشد

آماده سازی یک مهمانی شام برای سال 3000 میلادی در سیاره ای خارج از کهکشان راه شیری به تحقیق و ابتکار زیادی احتیاج دارد. سبزیجاتی اگر باشد احتمالاً شکل کاملاً متفاوتی خواهد داشت. طراحان غذا باید از قوه تخیل خود برای ساخت غذا هایی استفاده نمایند که وجود ندارند، اما کماکان باید برای بیننده باورپذیر باشند. آن ها باید نه تنها مراقب ظاهر غذا بلکه، طعم، بافت و نحوه ارائه آن ها باشند.

جنیس پون یکی از مشهورترین طراحان غذای تلویزیون آمریکا می گوید: ممکن است دستکشی در دست بازیگر ها باشد که نه از جنس لاستیک، بلکه از جنس سیلیکون یا لاتکس برش خورده و قالب گیری شده باشد، بنابراین شباهتی به دست انسان نداشته باشد. باید حواستان باشد که چه غذایی سرو می کنید، چون بازیگر ها نمی توانند واقعاً از دست هایشان استفاده نمایند. آن ها با دستکش غذا می خورند.

طراحان غذا از طیف وسیعی از وسایل آشپزی استفاده می نمایند

اگر می خواهید بدانید که طراحان غذا برای انجام کار خود به چه چیز هایی احتیاج دارند، وسایلی که در آشپزخانه دارید را ضربدر 10 کنید، به اضافه یک مجموعه ابزار مخصوص برای انجام کار های مختلف، مثل موچین، برس، سرنگ، اسپری، مشعل یا اسپری های منجمد نماینده.

محل فیلمبرداری اغلب در یک جای دورافتاده یا جایی است که هیچ آشپزخانه ای در دسترس نیست، به همین علت طراحان غذا آشپزخانه سیاری مخصوص به خود دارند. این آشپزخانه ها در حقیقت خودرو های کاروان مدرن و پیشرفته ای مجهز به تمام چیز هایی هستند که طراحان غذا برای آماده سازی غذا های خود در هر جایی احتیاج دارند.

غذا ها باید مطابق با رژیم غذایی بازیگران باشند

پیش از شروع فیلمبرداری، تیم تهیه غذا باید از رژیم غذایی یک به یک بازیگران باخبر شوند. بازیگران ممکن است به حساسیت غذایی دچار یا به خاطر نقش شان تحت یک رژیم غذایی موقت باشند. در هالیوود غذا های مخصوص متناسب با انتخاب های شخصی افراد تهیه می گردد. کریس اولیور، آشپز، زمانی را به یاد می آورد که یک بازیگر گیاهخوار برای سکانسی باید نیمرو می خورد، اما به خاطر گیاهخوار بودنش مایل به این کار نبود.

گروه تهیه غذا مجبور شدند نیمرویی درست نمایند که شبیه به تخم مرغ، اما مناسب گیاهخوار ها باشد: چطور تخم مرغ گیاهی درست کردیم؟ اگر بخواهم بگویم… با آشپزی مولکولی. حتی نمی توانم نحوه انجامش را برایتان شرح دهم، اما می توانم انجامش دهم. آن نیمرو را با انبه و توفو درست کردیم. اگر آن صحنه را ببینید نمی توانید فرق شان را تشخیص دهید.

منبع:روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9788

به "حقایقی جالب درباره غذاهایی که در فیلم ها می بینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره غذاهایی که در فیلم ها می بینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید