حمایت از گردشگری دریایی با خصوصی سازی مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، فرماندار ویژه چابهار از واگذاری ترمینال مسافری شهید کلانتری چابهار به بخش خصوصی برای خروج خط دریایی چابهار-مسقط از رکود و ایجاد خط های جدید مسافرت دریایی خبرداد.

حمایت از گردشگری دریایی با خصوصی سازی مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور

از سفر با قیمت تورهای مسافرتی کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

ایوب درویشی درگفتگو با خبرنگار خبرنگاران در چابهاربا اشاره به تداوم رکود خط دریایی چابهار-مسقط گفت: باوجود گذشت یکسال از راه اندازی این خط دریایی هنوز شاهد استفاده چشمگیر گردشگران از آن نیستیم و بیشتر استفاده کنندگان از خط دریایی جوامع محلی دو طرف هستند.

فرماندار ویژه چابهار دلیل اصلی رکود این خط دریایی را قیمت بالای صدور ویزا و نیز عدم تبلیغات بالا دانست و اضافه نمود: حذف ویزا بین دو کشور عمان و ایران و اجازه تردد خودروهای پلاک عمان در سطح استان سیستان و بلوچستان همراه با تبلیغات گسترده در دو طرف می تواند خط دریایی چابهار-مسقط را از رکود خارج کند.

وی با بیان اینکه درآمدزایی ترمینال مسافری کلانتری در همان ابتدای تاسیس موردنظر قرار نگرفته توضیح داد: این ترمینال با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی و خروجی به صورت همزمان در محوطه ای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیر بنای 4000 مترمربع مجهزترین ترمیتال مسافری دریایی کشور است که با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان و در راستای ایجاد فرهنگ مسافرت های دریایی و جذب توریسم زیارتی، سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه احداث شده است.

درویشی با اشاره به واگذاری ترمینال مسافربری بندر شهید بهشتی به بخش خصوصی اعلام کرد: هم اکنون به منظور حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی در راستای پایداری خط مسافری چابهار-مسقط وهم چنین ایجاد خط های جدید با تخصیص اعتبار لازم واگذاری ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری در قالب مناقصه در حال اجرا است.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1838

به "حمایت از گردشگری دریایی با خصوصی سازی مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از گردشگری دریایی با خصوصی سازی مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید