خبرنگاران ابراز تمایل مسکو برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن افغانستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کابل - خبرنگاران - وزارت امور خارجه افغانستان از علاقه مندی مسکو برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن این کشور خبر داد.

خبرنگاران ابراز تمایل مسکو برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن افغانستان

به گزارش خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه افغانستان امروز یکشنبه گفت که محمد حنیف اتمر در سفر مسکو با الکساندر نیکولایویچ موروزوف معاون وزارت تجارت و صنایع روسیه دیدار و برای گسترش همکاری های اقتصادی بحث و مصاحبه کرده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: در این دیدارها مقامات مسکو اعلام کرده اند بخش دولتی توسعه راه آهن روسیه و همچنین بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری و همکاری در بخش توسعه راه آهن افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه افغانستان بر گسترش همکاریهای اقتصادی و ارتقای روابط کابل و مسکو تأکید کرده و گفته است که دو کشور در تقویت همگرایی در سطح منطقه نقش اساسی دارند و از این رو افغانستان خواهان طرح و تطبیق پروژه های مشترک اقتصادی و تجاری با روسیه است.

اتمر در ارتباط با چند پروژه خط آهن از جمله مزارشریف - کابل - پیشاور، تورغندی - هرات و امام نظر- آقینه؛ اطلاعاتی به مقامات روسیه داده و گفته است که در هماهنگی با این پروژه ها، روسیه می تواند از طریق کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آسیای جنوبی وصل شود.

همچنین، دو طرف توافق کرده اند تا تیم فنی اداره خط آهن افغانستان برای خریداری ملزومات و صحبت در مورد همکاری ها از جمله آموزش کارمندان این اداره، به زودی راهی فدراسیون روسیه شود.

افغانستان تلاش دارد تا جایگاه خود را بعنوان چهار راه وصل کشورهای منطقه ثبت کرده و با جلب همکاری های اقتصادی بر جنگ جاری در این کشور فایق شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7331

به "خبرنگاران ابراز تمایل مسکو برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز تمایل مسکو برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید