کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع در فرانسه تا اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا از عبور موارد ابتلای روزانه در فرانسه از مرز هفت هزار نفر و برگزاری اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در برلین خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع در فرانسه تا اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و بسیاری مقامات این اتحادیه همچنان به دنبال راهکاری برای مهار این بحران هستند.

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان شب گذشته از ابتلای 1479 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در برلین

حدود 1500 معترض آدینه شب در دروازه براندنبورگ آلمان در برلین جمع شده و علیه سیاست های کرونایی دولت آلمان اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس، این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار گردید اما پلیس چندین مورد درخواست هایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از معترضان داشت.

روزهای سخت کرونایی در انتظار آلمان

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی از شهفرایندان خواست خود را برای ماه های سخت کرونایی در زمستان آماده نمایند. وی در این باره گفت: ما باید انتظار این را داشته باشیم که بعضی چیزها در ماه های آینده سختتر از تابستان گردد. وی با اشلره به افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری فعالیت ه ا در فضای باز انجام می گردد گفت: بخصوص با توجه به در دسترس نبودن دارویی برای این بیماری همچنان مدت طولانی را باید با این ویروس زندگی کنیم.

وی هم زمان در این باره ابراز خوش بینی کرد که دولت با امکانات اقتصادی که در اختیاز دارد بتواند بر این بحران غلبه کند.

شیوع کرونا در مدارس برلین

در برلین هم اخیرا در 40 مدرسه مواردی ازابتلا به کرونا گزارش شده است. بر اساس اطلاعات مقامات مربوطه 36 دانش آموز و 4 نیروی آموزشی به این بیماری مبتلا شده اند. بر اثر شیوع این بیماری یک مدرسه در هفته جاری تعطیل شد و دوشنبه آینده مجددا بازگشایی می گردد.

عجله انگلیس برای تایید واکسن کرونا

دولت انگلیس هم شرایطی برای تایید اضطراری برای یک واکسن احتاقتصادی کرونا را آماده می نماید. دولت انگلیس روز آدینه گفت که باید به نهادها این امکان داده گردد که واکسنی را در حالی که فرایند صدور مجوز برای آن همچنان ادامه دارد تایید نمایند. پیش احتیاج آن این است که استانداردهای ایمنی وکیفیت در این واکسن رعایت گردد. این آیین نامه از ماه اکتبر اعمال می گردد.

نیروهای امنیتی فرانسوی و آلمانی هم از صلیب سرخ آلمان در مرکز تست گیری کرونا در اتوبان ها پشتیبانی می نمایند.

ابراز امیدواری آلمان برای دستیابی به واکسن های موثر و بی خطر تا تابستان آینده

وزیر تحقیقات آلمان هم درباره برنامه های زمان بندی شده برای دستیابی به واکسن کرونا سخن گفته و اظهار داشته است: ما می خواهیم تا تابستان سال آینده واکسن های موثر و بی خطری برای گروه های هدف مختلف ارائه دهیم. به گفته وی اولین نامزدهای واکسن کرونا در حال حاضر در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند.

وی همچنین از ظرفیت های فراوری بالای شرکت های داروسازی آلمانی و قابلیت فراوری واکسنی در کشور که در جای دیگری فراوری شده است اطلاع داد.

ایسلند طرح قرنطینه اجباری برای مسافران آلمانی را مد نظر قرار می دهد

کشور ایسلند هم از روز دوشنبه طرح قرنطینه اجباری برای مسافران ازایرلند به منظور مهار بحران کرونا را در دستور کار قرار می دهد. این خبر را وزارت خارجه ایسلند اعلام نموده و دلیل آن را افزایش چشمگیر شمار مبتلایان روزانه در آلمان اعلام نموده است.

کشور ایسلند از اوایل ژوئن مرزهای خود برای شهرودان از کشورهای اروپایی با میزان سرایت پایین را دوباره باز کرد.

این کشور برای کشورهایی که آمار مبتلایان آن به 16 مورد در هر صدهزار نفر برسد مجددا محدودیت هایی را اعمال می نماید.

اعتراض شرکت های حمل و نقل هوایی آلمان به طرح قرنطینه اجباری مسافران

خطوط حمل و نقل هوایی آلمان هم اعتراض شدیدی به تصمیات اخیر دولت آلمان برای اعمال طرح قرنطینه اجباری برای مسافران ازمناطق خطر کرونایی وارد نموده اند.

وزارت بهداشت بلاروس از انجام مقدمات فنی لازم برای انجام مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی واکسن اسپوتنیک-5 فراوری شده در روسیه، در این کشور در آینده نزدیک اطلاع داد .

وزارت بهداشت بلاروس با انتشار بیانیه ای گفت که این کشور در حال آماده کردن خود برای مشارکت در انجام آزمایشات بالینی گسترده روی واکسن روسی اسپوتنیک-5 علیه کرونا ویروس در ماه سپتامبر (11 شهریور ماه الی 10 مهر ماه) است.

روز گذشته، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفته بود که شخصاً به کیفیت خوب واکسن فراوری شده در روسیه علیه عفونت ویروس کرونا اعتقاد دارد .

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به همتای بلاروسی خود وعده داد که نخستین کشوری خواهد بود که واکسن اسپوتنیک-5 را دریافت می نماید .

مجارستان مرزهای خود را بر روی جهانگرد های خارجی می بندد

دولت مجارستان هم با اعلام اینکه مبتلایان جدید به کرونا در این کشور بیشتر مربوط به ورود جهانگرد های خارجی است در روزهای آینده و از اول سپتامبر مرزهای خود را بر روی مسافران از کشورهای خارجی می بندد .

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تنها اتباع مجارستانی اجازه دارند به این کشور وارد شوند و اتباع خارجی باید دلیل موجهی در این باره ارائه دهند .

سخنگوی دولت مجارستان بیشتر موارد جدید ابتلا به کرونا را منشاء خارجی دانسته است .

بر اساس تصمیمات اعلام شده شهفرایندان مجارستانی که به کشورشان باز می گردند باید 14 روز در قرنطینه قرار گیرند مگر اینکه بتوانند دو آزمایش کرونای منفی که با فاصله دو روز صورت گرفته را ارائه دهند .

در مجارستان با حدود 10 میلیون جمعیت شمار مبتلایان روزانه به کرونا در روز پنج شنبه 132مورد اعلام شده است. در این کشور در مجموع تا به حال بیش از 5 هزارو پانصد نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 600 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند .

در حال حاضر طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای بسته و بعضی محدودیت های دیگر در این کشور برقرار است.

ابرازامیدواری اتریش برای بازگشت به شرایط نرمال تا تابستان سال 2021

صدر اعظم اتریش هم در بیانیه ای با موضوع بحران کرونا امیدها برای بازگشت قابل پیش بینی به زندگی نرمال را افزایش داده و گفت: در حال حاضر نورهایی در انتهای تونل دیده می گردد.

وی تاکید نمود: این احتمال وجود دارد که بحران کرونا کوتاهتر از آن زمانی که در ابتدا بسیاری کارشناسان پیش بینی می کردند به طول بیانجامد. کورتس این اظهارات را با استناد به مذاکراتی که با کارشناسان سلامت ، محققان و شرکت های داروسازی در هفته های گذشته انجام داده بود ایراد کرد.

صدر اعظم اتریش همچنین گفت: به طور خلاصه می توان پیش بینی کرد که از دیدگاه امروز در تابستان آینده زندگی نرمال احتمالا می تواند وجود داشته باشد. پیشرفت ها در فراوری واکسن، داروها برای درمان و تست گیری های جدید باید این شرایط را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این ویروس تا به حال خیلی تغییر نموده است گفت: این امکان وجود دارد که این ویروس از یک طرف مسری تر و از طرف دیگر بی ضرر تر گردد.

وی در عین حال تاکید نمود: واضح است که پاییز و زمستان سختی در پیش روی ما واقع شده است.

کورتس همچنین تاکید نمود در صورتی که واکسنی تایید گردد تزریق آن در کشور داوطلبانه خواهد بود. وی اطمینان دارد که طرح اجباری تزریق واکسن کرونا در کشورش وجود نخواهد داشت.

اخیرا آمار مبتلایان به کرونا در اتریش افزایش چشمگیری داشته و دولت برای مبارزه با این فرایند هشدارهای سفر برای بعضی کشورها و بعضی محدودیت های جدید را در دستور کار قرار داده است .

بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی تا به حال در این کشور بیش از 26 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 733 نفر هم دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کمیسیون اروپایی: بازگشایی مدارس تاثیر چشمگیری بر آمار مبتلایان جدید ندارد

کمیسر امور بهداشت و سلامت اتحادیه اروپا هم اعلام نموده که انتظار افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا با بازگشایی مدارس را ندارد.

وی همچنین از در دسترس قرار دریافت اولین واکسن کرونا تا انتها امسال میلادی و یا اوایل سال 2021 اطلاع داده و تاکید نمود که پیش بینی دقیق در این باره خطرناک است.

عبور آمار مبتلایان روزانه در فرانسه از مرز 7 هزار نفر

شرایط کرونایی در فرانسه هم به شدت وخیم شده و نهادهای بهداشتی در این کشور از ابتلای بیش از 7 هزار نفر در عرض 24 ساعت اطلاع داده اند.

وزیر بهداشت فرانسه همچنین از افزایش شمار بیماران در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه اطلاع داده است. با این همه رئیس جمهور فرانسه درباره بستن مجدد مرزهای اروپا برای مهار کرونا هشدار داده است.

وزارت بهداشت فرانسه شب گذشته گفت که آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه در عرض 24 ساعت گذشته 7379 مورد بوده است.

پیشرفت های خوب در فراوری واکسن کرونا در فرانسه

رئیس شرکت داروسازی سانوفی فرانسه هم اعلام نموده که پروژه فراوری واکسن علیه کرونا بهتر از آنچه پیش بینی می شد پیش می رود. وی تاکید نموده است که بر اساس داده های کنونی اعتماد به موفقیت نامزد واکسن که از طرف این شرکت در دست تحقیق واقع شده است افزایش پیدا نموده است.

رئیس این شرکت داروسازی فرانسوی اعلام نموده : ما شاید یک و یا دو واکسن را در سال آینده داشته باشیم.

افزایش موارد مرگ کرونایی در ترکیه

شمار موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در ترکیه هم افزایش چشمگیری داشته است و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت 36 مورد مرگ کرونایی در 24 ساعت گزارش شده که بالاترین آمار مرگ کرونایی روزانه از اواسط ماه می بوده است. همچنین در عرض 24 ساعت 1517 مورد دیگر در ترکیه به کرونا مبتلا شده اند.

جدیدترین آمارهای رسمی ابتلا به کرونا دراروپا

بر اساس جدیدترین آمارها آمار مبتلایان به کرونا در اروپا همچنان افزایش می یابد و تا به حال در اسپانیا 455621 نفر به کرونا مبتلا شده و 29011نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 331644 نفر به کرونا مبتلا شده و 41486 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 267077 نفر به کرونا مبتلا شده و 30596 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت از عواقب بحران کرونا آسیب دیده و تا به حال 265409 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35472 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 242114 نفر به کرونا مبتلا شده و 9360 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4304

به "کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع در فرانسه تا اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع در فرانسه تا اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید