خبرنگاران اجازه سوء استفاده به متخلفان زیست محیطی در گیلان داده نمی گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رشت- خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هشدار داد: هیچ گونه اجازه سوء استفاده از شرایط کرونایی به متخلفان زیست محیطی در استان داده نخواهد شد.

خبرنگاران اجازه سوء استفاده به متخلفان زیست محیطی در گیلان داده نمی گردد

ساسان کفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر گشت و کنترل تمامی مناطق سازمانی تحت حفاظت درتعطیلات نوروزی با رعایت همه مسائل بهداشتی اضافه کرد: هر گونه اقدام به تخریب، تسطیح یا آتش زدن عمدی نیزارهای تالاب از چشم یگان حفاظت محیط زیست، پنهان نمی ماند و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی از همه مردم طبیعت دوست گیلان به دلیل نقش انکار ناپذیر آنان در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست گیلان قدردانی کرد و از آنان خواست هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه های زیست محیطی را به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست استان، به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از فرایند تخریب گزارش دهند.

وی توضیح داد: در روزهای اخیر دو دستگاه بیل مکانیکی که در محدوده تالاب بین المللی انزلی و در نقاط جداگانه قصد تخریب اراضی حواشی تالاب را داشتند، با اقدام به موقع کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی توقیف شدند.

کفایی اضافه کرد: افراد سودجو که با هدف تصرف غیر قانونی اراضی حاشیه تالاب انزلی قصد تخریب و تسطیح اراضی تالابی بوسیله بیل مکانیکی را داشتند با هوشیاری و اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی شناسایی شده و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان، بیل مکانیکی، توقیف و پفراینده این تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

به گفته وی، این اقدام در راستای حفظ و حراست از عرصه های محیط زیست استان و مناطق تحت مدیریت با انجام گشت های شبانه روزی و پایش بازارهای محلی به صورت محسوس و نامحسوس اجرا شده است.

کفایی تاکید نمود: اقدامات حفاظتی این یگان با قاطعیت کامل و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.

تالاب انزلی از جمله تالابهای ساحلی است که در مجاورت دریای خزر و در محدوده شهرهای انزلی٬ صومعه سرا٬ رشت و رضوانشهر واقع شده است.

حوزه آبخیز تالاب محدوده ای به وسعت 395 هزار هکتار است و بیش از 15 رودخانه عظیم و کوچک ّ آب حوزه را وارد تالاب انزلی می نمایند و آب تالاب توسط چهار روگا به دریای خزر می ریزد.

در محدوده تالاب انزلی سه پناهگاه حیات وحش به نام های سلکه (360 هکتار) ٬ سرخانکل(بیش از 1200 هکتار) ٬ چوکام (449 هکتار) و یک منطقه حفاظت شده به نام سیاکشیم با وسعت 5200 هکتار قرار گرفته است.

تالاب انزلی از مناطق مهم برای زمستان گذرانی پرندگان در استان است، به طوریکه دربرخی از سال ها بیش از 180 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی در این تالاب سرشماری می گردد. پلیکان خاکستری٬ اردک سرسفید٬ اردک بلوطی٬ قوی گنگ و فریادکش٬قوی کوچک٬ اردک تاجدار٬ عقاب تالاب٬ عقاب دریایی دم سفید٬ باکلان کوچک٬ اردک ارده ای٬ سرسبز٬ خوتکا٬ چنگر٬ سنقر تالابی ... از جمله پرندگان شاخصی است که در این تالاب زمستان گذرانی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2414

به "خبرنگاران اجازه سوء استفاده به متخلفان زیست محیطی در گیلان داده نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجازه سوء استفاده به متخلفان زیست محیطی در گیلان داده نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید