خبرنگاران انتقاد ونزوئلا از موضع جدید اروپا علیه کاراکاس

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران - خبرنگاران - وزیر امور خارجه ونزوئلا از اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از پیشنهاد جدید آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در این کشور حوزه آمریکای لاتین به شدت انتقاد کرد.

خبرنگاران انتقاد ونزوئلا از موضع جدید اروپا علیه کاراکاس

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، خورخه آرئاسا روز گذشته(آدینه) در صفحه توییترش نوشت: ونزوئلا حمایت اتحادیه اروپا را از طرح غیرقانونی و مداخله جویانه آمریکا علیه کاراکاس، محکوم می نماید.

وی اضافه کرد: ما به شدت نسبت به سکوت کشورهای اروپایی در خصوص طرح های متجاوزانه دولت ترامپ علیه استقلال و تمامیت ارضی کاراکاس انتقاد داریم.

واشنگتن اخیرا پیشنهادی را مبنی بر ایجاد دولت انتقالی در ونزوئلا به عنوان بخشی از راه چاره جدید برای حل وفصل بحران این کشور عنوان کرد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز آن را یک گزینه مسالمت آمیز دمکراتیک خواند.

پس از آن اتحادیه اروپا نیز از این طرح آمریکا حمایت نموده است.

تحت این طرح آمریکا، دولت انتقالی در ونزوئلا با حضور اعضای مجمع ملی تشکیل می گردد که این اعضای مورد موافقت دولت فعلی و جبهه مخالفان خواهند بود. کاخ سفید وعده داده در صورت اجرایی شدن این طرح و برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ظرف شش تا 12 ماه آینده، تحریم ها علیه ونزوئلا لغو می شوند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و مالی چند دهه گذشته خود را تجربه نموده است.

این کشور که از زمان حضور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم های واشنگتن روبرو شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد مالی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت نموده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال 2019 شد.

مسائل شدید مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده و پیامد بحران مالی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را غاصب قدرت خواند و اعلام نمود که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد. پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در 28 ژانویه (8 بهمن ماه 97) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام نمود، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از 50 کشور دیگر از واشنگتن پیروی نموده و خواهان برگزاری انتخابات دوباره شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2423

به "خبرنگاران انتقاد ونزوئلا از موضع جدید اروپا علیه کاراکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد ونزوئلا از موضع جدید اروپا علیه کاراکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید