خبرنگاران مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد شروع شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یزد - خبرنگاران - فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی در سالن همایش جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد شروع شد.

خبرنگاران مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد شروع شد

به گزارش خبرنگاران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم با اشاره به این که انستیتو پاستور یکی از قدیمی ترین موسسه های فراوری واکسن در ایران است گفت: تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشت که ازجمله آن واکسن هپاتیت ب بود و به همین دلیل واکسن پاستور که در کوبا بر روی 44 هزار نفر با کم ترین عارضه اجرا شده است انتخاب شد.

محمدرضا دهقانی اضافه کرد: این واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی در یزد بر روی سه هزار داوطلب تزریق می گردد که البته از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه ای در خصوص این واکسن انجام می گیرد به 20 درصد از داوطلبان تزریق می گردد.

وی گفت: این واکسن به داوطلبان در سه مرحله تزریق می گردد، این داوطلبان در بازه سنی 18 تا 80 سال هستند و به مدت 2 ماه تحت نظر پزشک، علائم آنها رصد می گردد.

دهقانی اضافه کرد: میزان اثرگذاری این واکسن در مرحله اول کارآزمایی 80 درصد، در مرحله دوم کارازمایی 90 درصد گزارش شده است و دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می گردد که سطح ایمنی را بالای 97 درصد افزایش می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد توضیح داد: یزد جزو هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا می گردد و امیدواریم در ماه های آینده شاهد اثربخشی واکسن باشیم و کشور ایران به یکی از فراوریکنندگان واکسن در منطقه تبدیل گردد.

در این مراسم، واکسن انستیتو پاستور ایران به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد و مدیر کل امور اجتماعی استانداری به صورت داوطلبانه تزریق شد.

مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن یاد شده با موفقیت در کشور کوبا آزمایش شده است.

این واکسن بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.

داوطلبان قبل از تزریق واکسن نیازی به انجام آزمایش PCR ندارند و نباید در هنگام تزریق علایم بیماری داشته باشند

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8272

به "خبرنگاران مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در یزد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید