خبرنگاران راهداری خراسان رضوی فعالیت مراکز اسقاط خودرو را خواهان شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تمامی مراکز اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استان در سال 1398 تعطیل شده اند اما با توجه به احتیاج به این مراکز در فرایند نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای فعالیت دوباره این واحدها را خواهان هستیم.

خبرنگاران راهداری خراسان رضوی فعالیت مراکز اسقاط خودرو را خواهان شد

ابراهیم نصری روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: خودروی فرسوده به وسیله نقلیه ای گفته می شود که امکان دریافت گواهی معاینه فنی را نداشته باشد و یا مشمول محدودیت های فعالیت بر اساس طول عمر شود لذا مراکز اسقاط خودروهای سنگین در فرایند از رده خارج کردن این ناوگان و البته نوسازی و واردات کامیون جدید نقش اساسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای به وسیله واردات خودرو اجرایی شده است و در راستای سیاست های کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی کشور و آیین نامه ذی ربط با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت به ازای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر 40 سال انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای کشور راه اندازی شده است و متقاضیان نوسازی این ناوگان می توانند با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور به نشانی www.rmto.ir در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

نصری اضافه کرد: چهار گروه تولیدنمایندگان داخلی ناوگان با سهمیه هزار دستگاه برای هر یک، شرکت های حمل و نقل توانمند با مجوز واردات 100 دستگاه کامیون برای هر شرکت، شرکت های وارد نماینده دارای مجوز از وزارت صمت با سهمیه 50 دستگاه برای هر شرکت و همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیون های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می توانند در این طرح مشارکت نمایند.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان خراسان رضوی علاوه بر تسهیلات واردات خودرو نیازمند تسهیلات اقتصادی و بانکی از محل اعتبارات استانی به ویژه قانون هوای پاک و نیز همکاری شرکت های خودرو ساز داخلی است که امید است این منابع نیز تامین شود.

49 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده ای در قالب 631 شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین سالانه بیش از 30 میلیون تن کالای دارای بارنامه، 20 میلیون مسافر دارای صورت شرایط و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده ای خراسان رضوی جابه جا می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3188

به "خبرنگاران راهداری خراسان رضوی فعالیت مراکز اسقاط خودرو را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راهداری خراسان رضوی فعالیت مراکز اسقاط خودرو را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید