خبرنگاران رییس کمیسیون آموزش مجلس: موافق اجرای طرح آمایش دانشگاهها هستیم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس موافق اجرای طرح آمایش دانشگاه هاست ولی اجرای آن به تاملاتی احتیاج دارد.

خبرنگاران رییس کمیسیون آموزش مجلس: موافق اجرای طرح آمایش دانشگاهها هستیم

علیرضا منادی سفیدان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد اضافه کرد: ریشه طرح آمایش دانشگاه ها در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مجلس هم اعتقاد دارد تا در 80 نقطه مصوب این کار صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برای انجام این طرح باید با برنامه ریزی مناسب گام برداشت تا دانشگاه ها بتوانند خود را با اجرای این طرح تطبیق دهند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با هدف رشد واحدهای آموزشی و علمی کشور در نظر گرفته شده است و اگر منجر به پسرفت در واحدی بشود با آن مخالف هستیم به همین دلیل تعامل بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی انجام شده و در نقاطی که اختلافاتی وجود داشت نقطه نظرات نمایندگان شهرستانها تامین شد.

اجرای طرح آمایش آموزش عالی توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای ارتقای کیفی، متناسب سازی کمّی و استفاده بهینه از منابع دانشگاهی در حال اجراست.

این طرح بر اساس هشت اصل منطقه بندی نظام آموزش عالی کشور، مدیریت منطقه ای، ساماندهی واحدهای آموزش عالی، رتبه بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، ماموریت گرایی موسسات آموزش عالی، نظام جامع سنجش و پذیرش آموزش عالی، نظام جامع آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارتی و ارتقای سطح اشتغال پذیری تنظیم شده است و در نهایت با اجرای آن تعدادی از مراکز آموزش عالی با هم ادغام می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7894

به "خبرنگاران رییس کمیسیون آموزش مجلس: موافق اجرای طرح آمایش دانشگاهها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس کمیسیون آموزش مجلس: موافق اجرای طرح آمایش دانشگاهها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید