چگونه برای آنالیز مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری درخواست دهیم؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و چگونگی ارائه درخواست برای آنالیز مجدد فرم انتخاب رشته کنکور سراسری هر داوطلب را شرح داد.

چگونه برای آنالیز مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری درخواست دهیم؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، باتوجه به انتشار کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org، تمامی متقاضیان می توانند با مشاهده کارنامه در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشند تقاضای خود را به سازمان سنجش مبنی بر آنالیز در اولویت های بعدی که دارای نمره علمی هستند، حداکثر تا تاریخ 14 مهرماه 1400 در اطلاعیه اعلام نتایج نهایی هر آزمون در سایت سازمان سنجش ارائه نمایند.

موارد و مصداق های اشتباه در انتخاب رشته:

1- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر عنوان رشته تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت مهندسی هستند، ولی در بین آن ها اشتباهاً یک رشته علوم پایه درج شده باشد).

2- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت کارشناسی هستند، ولی در بین آن ها اشتباهاً یک رشته با مقطع کاردانی درج شده باشد).

3- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند، ولی در بین آن ها اشتباهاً یک رشته از دوره های شهریه پرداز اعم از دوره نوبت دوم شبانه، غیرانتفاعی، پیغام نور درج شده باشد).

4- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آن ها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر اصفهان است، اکثریت رشته های انتخابی او در دانشگاه های واقع در شهر اصفهان است، ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه تبریز در بین رشته های دانشگاه های واقع در شهر اصفهان درج نموده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).

5- نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در آنالیز شرایط فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

روش ارائه درخواست:

در صورتی که شرایط داوطلب در قالب موارد فوق است، ضروری است ابتدا وارد قسمت سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی https://request.sanjesh.org گردد.

اگر داوطلب عضو سامانه پاسخگویی نیست ابتدا با تکمیل اطلاعات خواسته شده عضو این سامانه گردد و با ورود به این سامانه و انتخاب عنوان آزمون سراسری و سال 1400 وارد قسمت اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی شده و درخواست خود را به صورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و عنوان کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (در صورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشد) ثبت کند.

زمان اعلام نتیجه آنالیز درخواست:

نتیجه آنالیز درخواست تا تاریخ 10 آبان 1400 به صورت پیغامک به متقاضیان اعلام خواهد شد. قبل از این تاریخ نتیجه درخواست خود را از این سازمان پیگیری نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12937

به "چگونه برای آنالیز مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری درخواست دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برای آنالیز مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری درخواست دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید