خبرنگاران مطالعه نانوآنتی بادی ها برای فراوری واکسن ضدکرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران- خبرنگاران- محققان در حال آزمایش و آنالیز نانوآنتی بادی هایی برای رسیدن به واکسن ضدکرونا هستند که باعث بروز رفتار ایمنی در بدن می گردد.

خبرنگاران مطالعه نانوآنتی بادی ها برای فراوری واکسن ضدکرونا

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، موسسه ملی سلامت آمریکا پیروز به توسعه واکسن احتمالی برای مقابله با کووید 19 شده است، واکسنی که از فناوری نوآورانه مبتنی بر نانوآنتی بادی موسوم به Tito استفاده می گردد.

این پروژه، که توسط صندوق ملی توسعه نوآوری های علمی، فنی و فناورانه (Fondecyt) در آمریکا پشتیبانی شده، از فناوری نانوآنتی بادی برای فراوری نوعی آنتی بادی موجود در بدن شتر استفاده نموده است، آنتی بادی هایی که برای مقابله با ویروس کرونا مناسب هستند، پیش از این، از این نوع آنتی بادی روی مدل های حیوانی نظیر همستر استفاده شده است. فناوری نانوآنتی بادی قبلا در موسسه ملی سلامت پیاده سازی شده بود.

به گفته این متخصصان، در این تحقیقات، ویروس کرونا که در محیط کشت ایجاد و سپس غیرفعال شده، روی Tito قرار داده خواهد شد.

بایلون، از محققان این پروژه گفت: بعد از استفاده از این نانوذرات، Tito موجب بروز پاسخ ایمنی در بدن می گردد و این پاسخ مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و هر بار که نتیجه خوبی به دست آید، نمونه ای از لنفوسیت ها از بدن جداسازی شده و برای رمزگشایی ژنتیکی آنتی بادی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دیگر روش های زیست شناسی مولکولی این ژن ها کلونی شده و کتابخانه ژنتیکی ایجاد می گردد.

علاوه بر این، این گروه تحقیقاتی نانوآنتی بادی هایی را که به صورت اختصاصی تر به پروتئین S ویروس مربوط هستند، انتخاب می نمایند، پروتئین هایی که به ویروس امکان اتصال به سلول های میزبان و عفونی سازی آن را می دهد.

وی اضافه کرد: در این صورت، اثر آنتی بادی های نانو را برای درمان عفونت ویروسی در محیط کشت و روی همسترها ارزیابی خواهیم کرد، اگر آن ها بتوانند عفونت را به طور موثر خنثی نمایند، می توان از آنتی بادی های نانو در کارآزمایی بالینی استفاده کرد که بخشی از این تحقیق نیست. با کارآزمایی بالینی می توان اثر واکسن را روی انسان ها آنالیز کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4564

به "خبرنگاران مطالعه نانوآنتی بادی ها برای فراوری واکسن ضدکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالعه نانوآنتی بادی ها برای فراوری واکسن ضدکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید