خطر دنباله روی دیگر کشورهای بحران زده اروپایی از یونان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره دنباله روی دیگر کشورهای بحران زده اروپایی از مسیری که یونان طی می نماید هشدار داده و گفت برلین باید سیاست های ریاضتی خود را تغییر دهد.

خطر دنباله روی دیگر کشورهای بحران زده اروپایی از یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رالف اشتگنرمعاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با نشریه دی سایت انتقاد شدیدی را به دولت یونان وارد نموده و توضیح داد خطر اینکه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز این راستا را دنبال نمایند بالا است. برلین باید سیاست های ریاضتی خود را تغییر دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان یک سوسیال دموکرات چپ گرا از هواداران آلکسیس تسیپراس نخست وزیر جدید یونان هستید گفت: خیر آقای تسیپراس یک سوسیال دموکرات نیست، پس من نمی توانم از وی طرفداری کنم. اما من به نتیجه انتخابات یونان احترام می گذارم.

اشتگنر همچنین این خطر را که ائتلاف دولتی مشابه آتن در دیگر کشورهای بحران زده اروپایی نیز شکل گیرد را بزرگ دانست و گفت بنابراین ما باید به تاکید کردن روی سیاست های ریاضتی صرف خاتمه دهیم. یاری های اقتصادی اروپا بخصوص بانک ها را نجات داده اما به ندرت به انسان ها یاری نموده است. اگر اصلاحات به این مفهوم است که انستیتوهای اقتصادی و موسسات اعتبار سنجی رضایت داشته باشند و حقوق بازنشستگی و دستمزد انسان ها کاهش پیدا کند و شهروندان شغل خود را از دست دهند این خوب نیست. بخصوص نسل جوان در سراسر اروپا در معرض این تهدید قرار دارند که از دموکراسی رویگردان شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خانم مرکل در سراسر اروپا با سیاست های ریاضتی شناخته می گردد نه حزب سوسیال دموکرات در ادامه این مصاحبه توضیح داد: البته در آلمان این مسئله که مطابق درخواست های دولت جدید یونان رفتار گردد بسیار منفور است. با این حال باید بین بروکسل و آتن عاقلانه مصاحبه انجام گردد. برای آلمان به عنوان یک کشور صادرنماینده در طولانی مدت شرایط خوب خواهد بود وقتی که وضعیت کشورهای همسایه ما در جنوب اروپا خوب باشد. نقاشی کردن تابلوهای وحشتناک روی دیوار یاریی به ما نمی کند.

در انتخابات 25 ژانویه (5 بهمن) در یونان حزب چپ گرای سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس پیروز شد و دولت ائتلافی با حزب راستگرای یونانی های مستقل در این کشور تشکیل شد.

این دولت ائتلافی مخالف سیاست های ریاضتی تحمیلی اتحادیه اروپا بوده و اعلام نموده است به همکاری خود با تروئیکای اروپایی خاتمه می دهد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 725

به "خطر دنباله روی دیگر کشورهای بحران زده اروپایی از یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر دنباله روی دیگر کشورهای بحران زده اروپایی از یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید