دانشگاه تهران در میان 500 دانشگاه برتر علوم انسانی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رتبه بندی دانشگاه های دنیا 2020 نظام رتبه بندی بین المللی تایمز با موضوع: هنر و علوم انسانی منتشر شد.

دانشگاه تهران در میان 500 دانشگاه برتر علوم انسانی

از کلوب زبان آموزان دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی 2020 بار برای موضوعات هنری و علوم انسانی از همان شاخص های عملکردی معتبر و دقیق رتبه بندی دانشگاه های جهانی استفاده می نماید ، اما مجدداً متناسب با رشته های خاص مورد سنجش قرار گرفته است.

این رتبه بندی دانشگاه هایی را نشان می دهد که در زمینه هنر ، هنرهای نمایشی، طراحی، زبان ها، زبانشناسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، کلام، معماری و باستان شناسی پیشرو هستند.

جدول سال جاری شامل 536 دانشگاه است که نسبت به سال گذشته که 506 دانشگاه را در بر می گرفت، افزایش نشان می دهد.

دانشگاه استنفورد یک بار دیگر در صدر جدول واقع شده است و دانشگاه کمبریج سال جاری با دو پله ارتقاء به مقام دوم صعود نموده است. انستیتوی فناوری ماساچوست MIT به رتبه چهارم سقوط نموده است. دانشگاه آکسفورد همچنان در صندلی سوم باقی مانده است و دانشگاه هاروارد در رده پنجم جدول واقع شده است.

هیچ دانشگاه آسیایی در بین 20 رتبه برتر حضور ندارد. اما چین برای نخستین بار دارای سه موسسه در میان 100 دانشگاه برتر است. دانشگاه پکن چین در رتبه 23 واقع شده است. در مجموع 8 دانشگاه آسیایی در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته اند.

دانشگاه های LMU مونیخ و دانشگاه هومبولت برلین از آلمان، دانشگاه تورنتو کانادا و علوم پاریس و Lettres از فرانسه و دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس تنها موسسات خارج از انگلستان و ایالات متحده هستند که در میان 20 دانشگاه برتر حضور دارند.

در میان دانشگاه های ایرانی دانشگاه تهران تنها دانشگاهی است که در این رتبه بندی با رتبه +401 حضور دارد.

به این ترتیب دانشگاه تهران در جمع 536 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی موضوعی 2020 تایمز در گروه هنر و علوم انسانی قرار گرفته است.

امتیازات دانشگاه تهران نیز در استنادات 46.3، در درآمد از صنعت 34.7، در چشم انداز بین المللی 33.7، در پژوهش 6.3 و در آموزش 23.0 است. در مجموع امتیاز دانشگاه تهران در بازه 21.7-10.0 معین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1663

به "دانشگاه تهران در میان 500 دانشگاه برتر علوم انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تهران در میان 500 دانشگاه برتر علوم انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید