درخواست اندونزی از ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: در دیدار فرهادی با وزیر آموزش عالی اندونزی، درخواست این کشور از ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری در اندونزی مطرح شد.

درخواست اندونزی از ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین روز برگزاری اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، عصر امروز و در ادامه دیدار با وزرای علوم کشورهای این جنبش با محمد نصیر وزیر آموزش عالی و تحقیقات فناوری اندونزی در محل وزارت علوم دیدار کرد.

فرهادی در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و اندونزی قرابت هایی از نظر مذهبی با یکدیگر دارند، گفت: همکاری های این دو کشور در زمینه علم و فناوری در کمیته همکاری های مشترک علمی و فناوری وجود خواهد داشت.

وزیر علوم اضافه نمود: امیدواریم این کمیته همکاری های ما را در این دو حوزه پیگیری کند و امیدواریم بتوانیم به همکاری های مهمی در این زمینه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه زمینه های همکاری زیادی برای همکاری های علمی بین ایران و اندونزی وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران کوشش می نماید در زمینه تخصیص پارک علم و فناوری تجربه های خود را به اندونزی منتقل کند.

فرهادی اضافه نمود: امیدواریم فرصت پیدا کنید از دانشگاه های مختلف ایران بازدید کنید و در این فرصت از فعالیت های این دانشگاه ها از نزدیک آشنا شوید.

وزیر علوم، تحقیقات مشترک، فرصت های مطالعاتی، کنفرانس های علمی مشترک و تبادل استاد و دانشجو را از دیگر زمینه های همکاری با اندونزی بیان کرد و گفت: بنده سال ها پیش در یکی از دانشگاه های اندونزی سخنرانی داشتم و از نزدیک با فضای بعضی از دانشگاه های این کشور آشنا هستم.

محمد نصیر وزیر آموزش عالی و تحقیقات و فناوری اندونزی نیز در این دیدار آمادگی خود را برای توسعه همکاری های علمی با ایران بیان کرد و گفت: از زحمت ها و کوشش های ایران در زمینه های فعالیت های علمی به خصوص از برپایی این اجلاس تشکر می کنم.

وی اضافه نمود: تمایل داریم همکاری های خود را با ایران در هفت بخش سلامت، بهداشت، کشاورزی، انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل، ای سی پی و فناوری های دریایی داشته باشیم.

وزیر آموزش عالی و تحقیقات و فناوری اندونزی با اشاره به بازدید خود از پارک علم و فناوری پردیس و آشنایی با دستاوردهای این پارک علم و فناوری گفت: تمایل داریم چیزی نزدیک به 100 پارک علم و فناوری در کشورمان تاسیس کنیم و قطعا تجربه های ایران در این زمینه می تواند در این زمینه به ما یاری کند.

نصیر گفت: ساخت 100 پارک علم و فناوری مد نظر ماست و امیدواریم بتوانیم در این حوزه پیروز عمل کنیم.

وی با اشاره به آمار دانشگاه های اندونزی گفت: ما در اندونزی 220 دانشگاه دولتی و 3 هزار و 700 دانشگاه خصوصی داریم.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سرانجام این دیدار گفت: زمینه های همکاری های مشترک بین ایران و اندونزی در قالب کمیته مشترک تحقق است.

وی در پاسخ به درخواست وزیر آموزش عالی اندونزی در زمینه همکاری های هوافضا گفت: این مسئله نیز در راستای کمیته مشترک قابل بحث و گفت وگوست.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 684

به "درخواست اندونزی از ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اندونزی از ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید