صفری اظهار داشت: آمادگی وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه از آمادگی وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه اطلاع داد و گفت که در نشست امروز در وزارت خارجه پیشنهاد ایجاد پارک مشترک فناوری در ترکیه نیز مطرح شد.

صفری اظهار داشت: آمادگی وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، نشست آنالیز راه حل های توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکیه امروز (یکشنبه) با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار گردید.

وی در تشریح این نشست عنوان نمود: در این جلسه موضوع توسعه روابط اقتصادی با ترکیه، چالش ها و راه حلهای برطرف مسائل آنالیز شد.

صفری در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما مسائل اقتصادی در روابط ایران و ترکیه را از موضوعاتی خواند که در این نشست درباره آن گفت وگو شد و گفت: در مورد مسائل و چالش های مربوط به حوزه اقتصادی و چگونگی برطرف آن و نیز ارتقای روابط تجاری دو کشور بحث و گفتگو صورت گرفت.

معاون وزیر خارجه مسائل کشاورزی، استاندارد و روزآمدکردن قرارداد ها و تفاهمنامه ها بین دو کشور را از جمله موضوعات مورد گفت وگو در این نشست عنوان نمود.

وی بعلاوه با بیان این که موضوع صدور گاز به ترکیه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود، گفت: ادامه صدور گاز به ترکیه و قرارداد دو کشور در این زمینه مورد آنالیز نهاده شد و مسئولان ذیربط گزارش هایشان را در این خصوص ارائه کردند.

صفری به موضوع صادرات دارو به ترکیه نیز اشاره نمود و اضافه نمود: آمادگی وزارت بهداشت در جهت صادرات دارو و به خصوص واکسن به ترکیه در این نشست مطرح شد. اخیرا وزارت بهداشت مجوز داده که تا سقف حدود 10 تا 20 درصد می توانند واکسن صادر نمایند، البته پس از آنکه احتیاج های کشور تامین گردد.

وی بعلاوه به فناوری های نو اشاره نمود و گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد که پارک مشترک فناوری در ترکیه داشته باشیم که این کار بسیار مهمی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به پیشرفت های حاصله در تکنولوژی های نو در ایران اشاره نمود و اضافه نمود: ترکیه بازار خوبی در این زمینه است از جمله در زمینه تجهیزات پزشکی.

مهدی صفری بعلاوه درباره بازگشت محموله فلفل دلمه ای از روسیه گفت: اخیرا کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه استانداردهای خودشان را در مورد مسائل کشاورزی ارتقا دادند و ما باید خودمان را تطبیق دهیم تا مسائل موجود در زمینه صادرات، برطرف گردد.

صفری با بیان این که تمرکز صادرات ما بیشتر روی صیفی جات است، گفت: باید مواظب باشیم که مثل حادثه فلفل اتفاق نیفتد. 9 ماه پیش به ما خبر داده بودند و کوشش شد که این مسائل برطرف گردد

وی افزود: من آن موقع نبودم. در وزارت کشاورزی مسائلی بوده و به دست فراموشی سپرده شده بود و الان که آقای وزیر متوجه شد با آن برخورد کرد و تغییر مسئولان مربوطه صورت گرفته و الحمدالله کار و تطبیق با استانداردها در حال اجرا است و هیأتی رفت و قرار شد هیأتی به زودی بیاید با چند کشور آسیای مرکزی همین رخ داد که خوشبختانه توانستیم برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11415

به "صفری اظهار داشت: آمادگی وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفری اظهار داشت: آمادگی وزارت بهداشت برای صادرات دارو و واکسن به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید