در سومین سالگرد بحران در شورای همکاری خلیج فارس؛ قطر: مواضع ما تغییرناپذیر است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، قطر بار دیگر بر تغییرناپذیر بودن مواضع خود درخصوص بحران شکل گرفته میان این کشور و همسایگانش در شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد.

در سومین سالگرد بحران در شورای همکاری خلیج فارس؛ قطر: مواضع ما تغییرناپذیر است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر، امروز- جمعه- در چهارمین سال شروع بحران سیاسی میان کشورش و عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر سلسله پیغام هایی در صفحه کاربری خود در توییتر منتشر کرد.

محمد بن عبدالرحمن در اولین توییت خود بر موضع ثابت کشورش تأکید کرد و نوشت: قطر همیشه خواهان گفت وگوهای بی قید و شرط و مبتنی بر مساوات و احترام به حاکمیت و نیز قوانین بین المللی و عدم مداخله در امور داخلی است. این مواضع ماست و هرگز تغییر نمی کند و امیدواریم که روزی بتوانیم در این شورا همانطور که پدرانمان بنای آن را نهادند، شراکت کنیم.

وزیر خارجه قطر در توییتی دیگر نیز نوشته است: با چالش های منطقه ای و بین المللی عدیده ای، که آخرین آنها بیماری کووید- 19 است، روبرو هستیم. بهتر بود که شاهد همبستگی شورای همکاری خلیج(فارس) در حمایت از ملت های شما و روبروه دوشادوش با چالش ها باشیم ولی متاسفانه قطب بندی ها همچنان ادامه دارد و جای اندیشه و تعقل را گرفته است.

او همچنین نوشته است: در سالگرد محاصره ظالمانه ای، که کمپینی برای تبلیغات دروغ و واهی علیه قطر راه افتاد و به منافع تمامی مردم و کشورهای عربی خلیج(فارس) ضربه زده است از ملت قطر و شهروندان به خاطر ایستادگی شان تشکر می کنم.

بحران در روابط قطر و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن سال 2017 میلادی شروع شد و این چهار کشور روابط خود با قطر را قطع و آن را تحت محاصره هوایی و زمینی و دریایی قرار دادند و شروطی را برای از سرگیری روابط خود وضع کردند.

درمقابل، دولت قطر نیز با رد شروط و اتهام چهار کشور یاد شده علیه دوحه مبنی بر حمایت از تروریسم، تاکید نمود که از حاکمیت و استقلال تصمیم گیری خود دست برنمی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2533

به "در سومین سالگرد بحران در شورای همکاری خلیج فارس؛ قطر: مواضع ما تغییرناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سومین سالگرد بحران در شورای همکاری خلیج فارس؛ قطر: مواضع ما تغییرناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید