استقبال ترکیه از توافق میان قطر و عربستان سعودی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزارت خارجه ترکیه دوشنبه شب طی بیانیه ای از توافق قطر با عربستان سعودی برای سرانجام محاصره دوحه استقبال کرد.

استقبال ترکیه از توافق میان قطر و عربستان سعودی

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: از تصمیم بازگشایی مرزهای هوایی، دریایی و زمینی قطر و عربستان سعودی استقبال می کنیم و این گام مهمی برای حل بحرانی است که از ژوئن 2017 ادامه داشته است.

وزارت خارجه ترکیه افزوده است: امیدواریم که این اختلافات به صورت فراگیر و همیشگی و بر اساس احترام متقابل به حق حاکمیت کشورها حل شده و تحریم های دیگر نیز که علیه ملت قطر وضع شده به صورت فوری برداشته گردد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ترکیه یک شریک راهبردی برای شورای همکاری خلیج فارس به شمار می آید و اهمیت زیادی برای امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس قائل است و به پشتیبانی خود از تمام کوشش هایی که در این چارچوب انجام می گردد ادامه خواهد داد.

احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت دوشنبه شب در بیانیه ای از توافق میان عربستان سعودی و قطر برای بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی میان دو کشور اطلاع داد.

از سوی دیگر، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز گفت: اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه کننده صف بندی ها خواهد بود. آرمان ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد.

پیش از این خالد الجارالله معاون وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که پنجم ژانویه در شهر العلا عربستان و با حضور سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار می گردد با توافق نامه ای درباره مصالحه با قطر و کاربردی کردن آن همراه گردد.

امیر کویت در ماه جاری و پس از اعلام توافق اولیه، حل بحران خلیج فارس که طی حدود سه سال و نیم ادامه داشته است را به کشورهای حاشیه خلیج فارس تبریک گفت.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 اظهار داشتند که روابط خود را با قطر قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می نماید اما این ادعا توسط دوحه رد شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6288

به "استقبال ترکیه از توافق میان قطر و عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ترکیه از توافق میان قطر و عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید