دفاتر گردشگری اجازه استفاده از راهنمایان بدون کارت و غیرمعتبر را ندارند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دفاتر گردشگری اجازه استفاده از راهنمایان گردشگری بدون کارت و غیرمعتبر را ندارند.

دفاتر گردشگری اجازه استفاده از راهنمایان بدون کارت و غیرمعتبر را ندارند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، مرتضی رحمانی موحد امشب در اجلاس سراسری روسای انجمن های صنفی و راهنمایان گردشگری سراسر کشور که در حوزه معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار گردید با اشاره به بحث کارت راهنمایان گفت: طبق آئین نامه گردشگری هیچ دفتر گردشگری حق استفاده از راهنمایان بدون کارت را ندارد و تمامی راهنمایان باید از شرایط لازم برخوردار باشد و از راهنمایان نامعتبر استفاده نگردد.

وی اضافه نمود: توسعه دانش راهنمایان از تمامی مناطق و زوایای کشور امری مهم است و بحث حرم شناسی یکی از موارد پراهمیت در این جهت است که با توجه به جذب گردشگران خارجی به حرم ها، معرفی صحیح از این حرم ها می تواند سبب جذب گردشگران گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: بحث صدور کارت راهنمایان با جدیت دنبال می گردد و ان شاءالله تا خاتمه سال به اتمام می رسد و برای همه راهنمایان کارت صادر می گردد، صدور و تمدید کارت در چارچوب آئین نامه راهنمایان گردشگری انجام گردد و این کارت ها مانند کارت های هدایت و رانندگی در پشت خود کلاس بندی دارند و توانمندی راهنما در آن معین شده است.

رحمانی موحد بیان نمود: تشکیل دفتر آنالیز و همکاری را در برنامه داریم که در همه استان ها تشکیل می گردد و امیدواریم که تا ابتدای سال آینده انجام گردد، همه زیرساخت ها را آماده نموده ایم.

وی ادامه داد: آیین نامه راهنمایان گردشگری در سال 54 تهیه شده که از آن موقع تا به امروز بازرسی و اصلاحیه ای روی آن انجام نشده و یکی از پیروز ترین کارهایی که در دولت یازدهم انجام شد و به صورت جمعی بود همان توسعه گردشگری در محیط خانواده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: این طرح که خوشبختانه در دولت تصویب شد و دستورالعمل های آن ابلاغ شد شامل یک بازوی محتوایی، تخصصی، نظارتی و بازوی دیگر توانمندسازی و آموزشی است.

رحمانی موحد اعلام نمود: یکی دیگر از اتفاقات خوشایند تغییر نگاه به کویر بود که در شورای امنیتی نگاه به کویر نه به عنوان یک نگاه امنیتی بلکه به عنوان یک نگاه توسعه پایدار تعریف شد و تورهای کویرنوردی الان در کشور فعال هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1831

به "دفاتر گردشگری اجازه استفاده از راهنمایان بدون کارت و غیرمعتبر را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاتر گردشگری اجازه استفاده از راهنمایان بدون کارت و غیرمعتبر را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید