دماوند بیش فعال گردیده؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک زمین شناس با اشاره به اینکه فعالیت کوه آتشفشانی دماوند نمی تواند عامل سیلاب شهر گزنک باشد، گفت: گرمای هوا و ذوب برف عامل اصلی سیلاب است.

دماوند بیش فعال گردیده؟

سیدرمضان موسوی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقوع سیلاب های اخیر در روستای گزانه و شهر گزنک در بخش لاریجان آمل، یک پدیده طبیعی است که هرساله در فصل تابستان اتفاق می افتد بنابراین دلیل کافی برای فعالیت آتش فشان دماوند محسوب نمی گردد.

وی توضیح داد: دماوند یک قله آتشفشانی است که بیش از 2 میلیون سال قدمت دارد و 10 ها بار در طول تاریخ فوران داشته و هر بار رفتار خاصی از خود بروز داده است اما این شواهد دلیل کافی برای احتمال وقوع آتشفشان نیست.

این زمین شناس با بیان اینکه شهر گزنک و روستای گزانه به وسیله انباشته شدن رسوبات سیلاب از قله دماوند در طی سال های طولانی شکل گرفته است، ادامه داد: چنین حوادثی در دهه های مختلف تاریخ تکرار گردیده است و نمی تواند ناشی از حرارت آغاز فعالیت آتشفشان باشد.

موسوی گفت: سال جاری بارش برف خوبی را در در فصل بهار داشتیم که این برف ها به دلیل گرمای فصل تابستان، ذوب و موجب بروز سیلاب گردیده است.

مدیرگروه مهندسی آبخیزداری دانشگاه کشاورزی در سرانجام گفت: وقوع چنین سیلابی در این حد، در ادوار و دهه های مختلف نیز بوده و پدیده جدید و نگران کننده ای مبنی بر تاثیر گرمای قله دماوند و وقوع آتشفشان نیست.

گفت وگو از بنیامین طاهری، خبرنگار خبرنگاران

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 59

به "دماوند بیش فعال گردیده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دماوند بیش فعال گردیده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید