دیده نشدن توانمندی های روستاییان به دلیل استقرار بخش صنعت در بندر ماهشهر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان رییس انجمن دوستداران میراث خلیج فارس بندر ماهشهر در دومین جشنواره توانمندی های روستاییان و عشایر گفت: به دلیل استقرار بخش صنعت در بندر ماهشهر، توانمندی های روستاییان این منطقه در این میان گم شده است.

دیده نشدن توانمندی های روستاییان به دلیل استقرار بخش صنعت در بندر ماهشهر

غلامعباس اویسی در حاشیه دومین جشنواره توانمندی های روستاییان و عشایر درگفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به وجود 67 روستا در بندر ماهشهر، اظهار کرد: بندر ماهشهر دارای 2 هزار هکتار نخیلات است که از این رقم 1700 هکتار معادل 340 هزار نفر نخل بارور وجود دارد.

وی اضافه نمود: این بندر دارای چند نوع خرماست که عمده آن ها بریم و برهی هستند که مصارف داخلی دارند و استعمران که صادر می شود. سالانه حدود 7500 تا 8000 تن خرما از نخیلات دهستان جراحی بندر ماهشهر برداشت می شود که از این میزان تقریبا 3 هزار تن به مصرف داخلی می رسد و بالغ بر 5000 تن از آن که ازنوع استعمران است جهت صادرات توسط 3 کارگاه بسته بندی موجود در منطقه بسته بندی و صادر می شود. همچنین 10هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و یکهزار هکتار دیم گندم و جو به صورت سالانه کشت می شود.

مسؤول غرفه بندر ماهشهر اضافه نمود: با توجه به اینکه بندر ماهشهر به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته شده است و 43 درصد از پتروشیمی ایران در بندرماهشهر و بندر امام (ره) بعنوان بزرگترین بندر صادرات و واردات فله جات یکی از بخش های این شهرستان است، به همین دلیل توانمندی های روستاییان بندر ماهشهر در این میان گم شده است.

وی با اشاره به حضور و فعالیت بخش صنعت در کنار روستاهای شهرستان بندر ماهشهر شرح داد: این انتظار می رود که دولت، صنایع پتروشیمی و اداره بنادر را مکلف کند که جهت تامین مصارف و هدیه های خود از صنایع دستی و محصولات روستاییان شهرستان استفاده کنند.

وی از رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر جهت هماهنگی صنایع دستی شهرستان و بخشدار مرکزی بندر ماهشهر جهت پشتیبانی و هماهنگیهای لازم و معرفی غرفه بندرماهشهر در این جشنواره، تقدیر و شرح داد: کُکال، تنگیله، تبدون، خپولک یا گُت گُتو از جمله شیرینی های محلی هستند که انتظار می رود از آن ها نیز حمایت شود.

به گزارش خبرنگاران، دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و با حضور همه استان ها و شهرستان های کشور، دستگاه های اجرایی مرتبط با هدف خدمت رسانی به روستاها و مناطق عشایری، مؤسسات خیریه، تولیدکنندگان محصولات و صنایع دستی روستایی از تاریخ 15 دیماه جاری در سالن 8 نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده و تا 18 دیماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2147

به "دیده نشدن توانمندی های روستاییان به دلیل استقرار بخش صنعت در بندر ماهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیده نشدن توانمندی های روستاییان به دلیل استقرار بخش صنعت در بندر ماهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید