راهنمای سفر به اسپانیا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آیا می دانید برای دریافت ویزای اسپانیا چه مدارکی را باید ارائه دهید یا صدور ویزا چه مدت طول می کشد؟ بهترین زمان سفر به اسپانیا چه فصلی است؟ در این مطلب به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

راهنمای سفر به اسپانیا

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

زیبا، پرجنب وجوش و البته سحرانگیز، اسپانیا مقصد ی ست که هیچ گردشگری را ناامید نمی نماید. کشوری که از پس تمامی بحران ها و چالش های تاریخی برآمده وامروزه به جرات می توان گفت شادترین ساکنین جهان را دارد که بسیار صمیمانه گردشگران سرار جهان را به دیدن شگفتی های کشورشان دعوت می نمایند. اگر شما نیز را برای تعطیلات بهاری و یا تابستانی خود انتخاب نموده اید بهتر است مطلب راهنمای سفر به اسپانیا را مطالعه کنید.

چگونه ویزای اسپانیا بگیریم؟

اسپانیا از کشورهای عضو حوزه شینگن است و گردشکرانی که می خواهند به این کشور سفر نمایند بایستی به وسیله دفتر نماینده سفارت اسپانیا در ایران (BLS) برای دریافت اقدام نمایند.

اولین قدم در دریافت تهیه مدارک مورد احتیاج برای سفارت است. در قدم دوم بایستی برای تحویل مدارک و انجام انگشت نگاری از سفارت وقت بگیرید. (بهتر است این کار را به وسیله آژانس های هواپیمایی معتبر انجام دهید). سپس متقاضی بایستی در روز معین شده از طرف سفارت در دفتر BLS حضور پیدا نموده و در نهایت جواب ویزا در مدت 14 الی 30 روز کاری آماده می گردد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای اسپانیا

  • اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر.
  • دو قطعه عکس 4*3 رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن-اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده حساب بالای 700.000.000 ریال)
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی

-پزشکان : پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی

- وکلا : پروانه وکالت

مشاغل دولتی : حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

بازنشسته ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات

معلمان، اساتید و اعضا هیئت علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

  • جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می نمایند رضایت نامه محضری الزامی است و احتیاج به ترجمه اسپانیایی و تائید دادگستری دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و اقتصادی همسر برای خانم های خانه دار.
  • تمامی مدارک باید به زبان اسپانیایی و به صورت رسمی ترجمه گردد.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به اسپانیا باید بدانید

طول پرواز: حدودا 6 ساعت و 30 دقیقه

اختلاف ساعت: 2:30 -

واحد پول: یورو

زبان رسمی: اسپانیایی

پیش شماره: 34+

شماره تماس با پلیس: 102

شماره تماس با اورژانس: 112

آداب و رسوم

اسپانیا را به سرزمین ماتادورها و فلامنکو می شناسند. کشوری که سالانه میزبان شادترین فستیوال های محلی و جهانی است. با اینکه اسپانیا در طول تاریخ بارها مورد هجوم اقوام مختلف قرار گرفته و حتی به تصرف درآمده است اما مردم آن تسلیم نشده و امروزه این فرهنگ غنی اسپانیایی است که همچنان بر این کشور حکومت می نماید. انواع فستیوال ها، پایکوبی اعتراضی فلامنکو و حتی غذاهای محلی اسپانیا که شهرت جهانی پیدا نموده اند همه وهمه عشق اسپانیایی ها به کشورشان را بازگو می نماید.

بهترین زمان سفر

اسپانیا مانند بسیاری از کشورها دارای آب وهوای گرم و معتدل در نیمه اول سال و سرد و بارانی در نیمه دوم سال است و از آنجا که این کشور علاوه بر جاذبه های تاریخی سواحل بسیار زیبا و رویایی دارد تابستان را به طور قطع می توان بهترین زمان سفر به اسپانیا برای لذت بردن از سواحل و تفریحات ساحلی دانست. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که به دلیل استقبال گردشگران در تابستان از شهرهای بارسلون، مادرید و سواحل قیمت تورهای اسپانیا از همواره گرانتر است. بنابراین با در نظر دریافت 2 فاکتور قیمت و آب وهوا فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به اسپانیا هستند.

هزینه های سفر

هزینه های سفر به اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. برای شرح بیشتر هزینه ها را به سه بخش غذا، حمل و نقل و تفریحات تقسیم بندی می کنیم. هزینه های غذا با توجه به انتخاب شما بین 7 تا 40 یورو است. هزینه یک وعده غذا در فست فود 7تا 13 یورو و هرینه صرف غذا در رستوران های شیک از 27 یورو آغاز می گردد.

برای حمل و نقل نیز می توانید از مترو بهره ببرید. بلیط های مترو بسته به راستا بین 1 تا 3 یورو هستند. هزینه تاکسی هم با تاکسی متر محاسبه شده و البته به دلیل گران بودن کمتر مورد اتستقبال قرار می گیرند.

ورودی موزه ها بین 2 تا 14 یورو است و بلیط بعضی از تفریحات آبی به 45 یورو هم می رسد.

حمل ونقل شهری در بارسلون و مادرید

کشور اسپانیا یکی از پیشرفته ترین سیستم حمل و نقل در اروپا را دارد. از این رو نگرانی گردشگران بابت گشت های شهری را به طور کامل رفع نموده است. مترو، اتوبوس و تاکسی سیستم حمل ونقل عمومی در 2 شهر بارسلون و مادرید را تشکیل می دهند. ایستگاه های مترو تمامی نقاط شهر و البته اماکن گردشگری را پوشش می دهند و ارزان ترین و بهترین راه برای گشت وگذار به شمار می فرایند.

البته اگر هزینه برایتان اهمیتی ندارد می توانید از تاکسی بهره ببرید. تاکسی ها گران ترین وسیله های حمل و نقل هستند، هزینه های آن ها با تاکسی متر محاسبه می گردد و در همه جای شهر با رنگ های سفید و زرد دیده می شوند. (بلیط تهران بارسلونا)

غذاهایی که در سفر باید امتحان کنید

تست غذا در اسپانیا از لذت بخش ترین تفریحات است. این کشور را می توان بهشت خوش طعم ترین و متنوع ترین غذاهای دریایی دانست. رستوران های اسپانیا ذوق و هنرشان را با مواد غذایی ترکیب نموده و خارق العاده ترین غذاها را به گردشگران ارائه می دهند. در ادامه با نام خوشمزه ترین غذاهای این کشور آشنا می شویم.

  • تاپاس
  • پیستو مانچه گو
  • کرماکاتالانا
  • باکالائو

از چه جاذبه هایی بازدید کنیم؟

در سفر به اسپانیا می توانید خارق العاده ترین معماری های جهان را ببینید در سواحل بکر و رویایی قدم بزنید، از دیدن پایکوبی های فلامنکو با موسیقی اسپانیایی لذت ببرید، شکوه قصرهای سلطنتی را نظاره گر باشید و با خاطراتی فراموش نشدنی به خانه برگردید. (بلیط تهران مادرید)

جاذبه های گردشگری مادرید

  • موزه دل پرادو
  • کاخ سلطنتی
  • میدان اصلی مادرید

جاذبه های گردشگری بارسلون

  • کلیسای ساگرادا فامیلیا
  • موزه کازاباتیو
  • استادیوم نیوکمپ
  • ساحل بارسلون

چند نکته کاربردی

  • زمان صدور ویزای اسپانیا 14 الی 30 روز کاری زمان می برد.
  • در سفر به این کشور یورو همراه داشته باشید.
  • پریزهای برق به صورت دو شاخه هستند.
  • جهت رانندگی از سمت راست است.
  • برای نوشیدن آب فقط از آب معدنی بهره ببرید.
  • قبل از رفتن به اماکن تاریخی ساعت بازدید را چک کنید.

جهت دریافت ویزای شینگن و رزرو تور اروپا با همکاران واحد تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران در تماس باشید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2393

به "راهنمای سفر به اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید