راهنمای سفر به تور سنگاپور

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سنگاپور با وجود کوچکی از بزرگترین اقتصادهای آسیا به شمار میرود و البته با جاذبه های مختلف گردشگری برای مسافرینی که غیر از تجارت به این کشور تجارت میکنند نیز جذاب است.

راهنمای سفر به تور سنگاپور

سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا است و کوچک ترین کشور این منطقه نیز محسوب می گردد. این کشور یکی از کشورهای ثروتمند و مدرن است. گردشگران ایرانی علاقه زیادی برای بازدید از تور سنگاپور دارند.

سنگاپور شهر - کشوری کوچک است که از چندین جزیره تشکیل شده است، با این حال یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می گردد. مردم این کشور فرهنگی خاص دارند که شناختن آن می تواند برایتان بسیار جالب باشد. دانستن حقایق سنگاپور قطعا شما را شگفت زده خواهد نمود:

سنگاپور به خرید و واردات بیش از حد شن و ماسه از مالزی، کامبوج و ویتنام متهم است. بعد از این که کشورها فهمیدند مقدار قابل توجهی از شن و ماسه کشورشان به سنگاپور منتقل می گردد، اعتراضات زیادی شکل گرفت و تجارت شن و ماسه ممنوع شد.

سنگاپور علاقه عجیبی به توالت دارد! دولت این کشور در سازمان ملل طرحی را مطرح نموده بود که 19 نوامبر را به عنوان روز دنیای توالت مشخص کند. این کشور هم پیروز شد موافقت 122 کشور دیگر را برای تصویب این طرح جلب کند و هم سازمان دنیای توالت را در 19 نوامبر سال 2001 در خود سنگاپور تشکیل دهد.

بیش از 80 درصد جمعیت سنگاپور در خانه های دولتی (خانه های سازمانی) زندگی می نمایند؛ این در حالی است که نرخ مالکیت خانه در سنگاپور حدود 92 درصد است که این آمار بالاترین نرخ در دنیا است.

اهالی سنگاپور سریع ترین پیاده روهای دنیا هستند.

در سنگاپور اگر در حین آدامس جویدن پلیس دیدید، دست نگه دارید یا این که هیچ وقت در این کشور آدامس نجوید! در حال حاضر جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است؛ مگر این که با نسخه پزشک باشد.

تنبیه با چوب هنوز هم یک شکل قانونی از مجازات در سنگاپور است.

عاشقان ماشین در سنگاپور ورشکسته می شوند! دولت سنگاپور مردم را از استفاده از اتومبیل شخصی برحذر می دارد و مالکان خودروها باید 1.5 برابر قیمت خودروی خود پول پرداخت نمایند تا پلاک آن صادر گردد.

سنگاپور می تواند درس صداقت و درستی به دنیایان بدهد. این شهر و کشور، کمترین آمار فساد را میان کشورهای آسیایی دارد و رتبه آن در آمار دنیای، پنجم است.

در سنگاپور والدین به بچه هایشان رفتار خوب می آموزند و در بعضی موارد دولت هم به والدین چنین آموزش هایی می دهد. در سنگاپور از سال 1979 یک کمپین احترام و ادب به وجود آمده که مورد حمایت دولت است؛ در این کمپین اخلاق و رفتار خوب و مناسب آموزش داده می گردد. در سال 2001 این کمپین به جنبش مهربانی سنگاپور تغییر یافت.

در سنگاپور روز ملی درخت کاری وجود دارد (هفتم نوامبر). تمامی اهالی این کشور، از نخست وزیر گرفته تا دیپلمات های خارجی و مردم عادی در این روز درخت می کارند. اهالی این کشور حتی بعضی از مردم، این درختان را به عنوان کادوی تولد یا هدیه عروسی به فرزندانشان تقدیم می نمایند.

در سنگاپور برای ارتفاع ساختمان ها محدودیتی وجود دارد؛ این محدودیت 280 متر است. در این کشور 3 ساختمان وجود دارد که ارتفاع آن ها دقیقا 280 متر است.

در آسانسورهای سنگاپور دستگاه های تشخیص ادرار وجود دارد. اگر این دستگاه ها بوی ادرار را تشخیص دهد، به طور اتوماتیک درهای آسانسور قفل می گردد تا این که پلیس برسد. سنگاپور قانون خاصی دارد که طبق آن ادرار در آسانسور ممنوع شده است.

سنگاپور پنجمین کشور بزرگ واردنماینده اسلحه است.

گزارشگران بدون مرز سازمانی است که آزادی مطبوعات را در کشورهای مختلف ارزیابی می نماید، وضعیت خوبی در سنگاپور ندارد. آن ها به آزادی مطبوعات در سنگاپور، از میان 180 کشور رتبه 153 داده اند.

در سنگاپور اگر کسی بعد از استفاده از توالت های عمومی سیفون را نکشد، این کار او جرم محسوب می گردد.

اگرچه سنگاپور یک شهر - کشور است؛ اما از 63 جزیره کوچک تر تشکیل شده است.

در طول سال های 1940 و 1941 سنگاپور به تئاتری از جنگ دنیای دوم تبدیل شده بود. در این زمان 100 هزار سرباز در این کشور کوچک حضور داشتند. البته هیچ یک از این سربازها متعلق به نیروهای سنگاپوری نبودند؛ سربازهای انگلیسی به دفاع در برابر نیروهای ژاپنی می پرداختند که به آن ها حمله نموده بودند.

سنگاپور نتیجه استقلال یک استقلال است! در سال 1963 نیروهای انگلیسی سنگاپور را به مالزی واگذار کردند. تنها بعد از 2 سال، در سال 1965 شهر - کشور سنگاپور به کشوری مستقل تبدیل شد.

سنگاپور با جنگ و مبارزه به استقلال نرسید! این کشور با رای گیری دموکراتیک از مالزی جدا شد.

سنگاپور یکی از 3 شهر - کشور دنیا است. دو شهر - کشور دیگر موناکو و واتیکان هستند.

سنگاپور شعر سرود ملی خود را روی اسکناس های 1000 دلاری این کشور چاپ نموده است.

پنج ستاره ای که در پرچم ملی سنگاپور وجود دارد، نشان دهنده دموکراسی، آرامش، پیشرفت، عدالت و برابری است. رنگ قرمز هم نشان دهنده برادری و رنگ سفید هم نماد خلوص و پاکی است.

در رتبه بندی سازمان همکاری مالی و توسعه در زمینه ریاضی و علوم، بچه ها سنگاپوری در رتبه اول دنیا قرار دارند.

بچه ها و گیاهان قلب و روح سنگاپور هستند. اولین باغ آسیا که در سنگاپور قرار گرفته است، به بچه ها اختصاص داده شده است.

از سال 1905 سنگاپور 6 بار منطقه زمانی خود را تغییر داده است!

دستمزد نخست وزیر سنگاپور سالانه حدود 1.7 میلیون دلار است که این رقم حدود 4 برابر بیشتر از حقوق رئیس جمهوری آمریکا است!

در سنگاپور از هر 6 نفر، یک نفر دارایی 1 میلیون دلاری یا بیشتر دارد، یعنی 17 درصد کل جمعیت این کشور! این آمار بالاترین آمار میلیونرهای یک کشور در دنیا است.

سنگاپور از یک سو وارد می نماید و از سویی دیگر صادرات انجام می دهد. این کشور همه چیز از آب شیرین و شن و ماسه وارد می نماید و کل اقتصاد آن متکی به واردات و صادرات است.

سنگاپور در سال 2016 گران ترین شهر دنیا باقی ماند.

فرودگاه چانگی سنگاپور در سال 2016 برای چهامین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شد. این فرودگاه در سال 2019، برای هفتمین سال پیاپی رکورد بهترین فرودگاه دنیا را حفظ کرد.

در گذشته های دور، دسته ای از اره ماهی ها به سنگاپور حمله نموده بودند. یک پسر جوان نقشه بسیار خوبی کشید تا همه آن ها را به دام بیندازد. اما شاه که از هوش این پسر می ترسید، او را کشت. در افسانه ای آمده است که دلیل رنگ قرمز موجود در پرچم این کشور، خون این پسر جوان است.

هر روز در سنگاپور 2 رستوران جدید تاسیس می گردد. این آمار با توجه به مساحت این کشور، خیره نماینده است.

دولت سنگاپور مجموعه ای از درخت های مصنوعی ایجاد نموده است که از انرژی خورشیدی تغذیه می نماید و ارتفاع آن ها به 50 متر می رسد. نام این مجموعه باغ های خلیج است. این مجموعه به نماد فرهنگی و منطقه گردشگری تبدیل شده است.

انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 343

به "راهنمای سفر به تور سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تور سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید