راه حل هایی برای ایجاد تفکر مثبت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، از مهمترین ویژگی های افراد مثبت اندیش این است که آن ها موفقیت های خود را به محیط و عوامل بیرونی گره نمی زنند بلکه تمام حس شاد بودن از درون خودشان بروز می نماید.

راه حل هایی برای ایجاد تفکر مثبت

به گزارش خبرنگار مثبت اندیشی در واقع به معنای نزدیک شدن به چالش های زندگی با یک منظره مثبت است. تفکر مثبت یک نگرش ذهنی است که شما انتظار نتایج خوب و مطلوب را دارید؛ به عبارت دیگر، تفکر مثبت، فرآیند ایجاد اندیشه هایی است که انرژی ذهنی را به واقعیت تبدیل می نماید.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه درباره تفکرات مثبت گفت: از کوزه برون همان که تراود در اوست، آن چیزی که محتویات کوزه است به دنیای بیرون تراوش پیدا می نماید. کلام افراد هم تراوشات فکری آن ها است.

وی بیان نمود: اگر افراد تفکرات مثبت و حس و حال خوبی داشته باشند و برای دیگران خیر بخواهند، در کلام تعیین می گردد و به طرف مقابل احساس خوشایندی ایجاد می نمایند. زمانی که با فرد افسرده صحبت کنید و فرد انرژی مناسبی نداشته باشد آن حس و حال خوب را از شما می گیرد و بعد از یک مدتی انرژی تحلیل می رود.

از مهمترین ویژگی های افراد مثبت اندیش این است که آن ها شادی و موفقیت های خود را به محیط و عوامل بیرونی گره نمی زنند بلکه تمام حس شاد بودن و مثبت اندیش بودن، از درون خودشان بروز می نماید.

براهیمی مقدم ادامه داد: هر چقدر مقدار افکار افراد خوب و سازنده باشد سبب انرژی به اطرافیان می گردد و به سمت هدف معطوف می شوند. کارکرد های خوب، مثبت و سازنده برای افراد ایجاد می گردد. هر چقدر افکار ما، افکار نامقداری باشد کارنمودهایمان دچار مشکل می گردد.

وی توضیح داد:زمانی که کلمات مثبت و مناسب هم برای خود و هم برای دیگران استفاده کنیم، متوجه خواهیم شد که انرژی فرد روز به روز افزایش پیدا می نماید.

وی گفت: زمانی که شما به اداره ای با لبخند وارد می شوید و از کلام شیواتری بهره ببرید کار شما به خوبی انجام می گردد، ولی اگر با اخم، خشونت و پرخاشگری صحبت کنید ممکن است در کارهایتان گره ایی وارد گردد. زمانی هم که وارد سازمانی شوید و کارمند با خوش رویی و با انرژی رفتار کند، این احساس خوشایندی را به شما منتقل می نماید.

این روانشناس ادامه داد: در نتیجه بهتر است افکارمان را افکار مثبت کنیم. هر آن چیزی که در اطرافمان می بینیم و اتفاقاتی رقم می خورد با خود فکر کنیم که در آن خیریتی وجود داشته است و به نکات مثبت اندیشه کنیم.

داشتن نگرش و فکر های مثبت بستگی به عوامل زیادی دارد، در واقع این تجربیات زندگی ما است که نوع نگرش ما را به اطراف و حتی دنیا تغییر می دهد، این عوامل شامل تجربیات ما در زمان گذشته و کودکی، تربیت خانوادگی، اجتماعی که در آن رشد نموده ایم، باعث می گردد که نگرش های گوناگونی داشته باشیم.

ابراهیمی مقدم راه چاره های زیر را برای تفکرات مثبت دانست و گفت:

1- استرس و اضطراب را کنترل کنید.

2- بر روی خود تسلط داشته باشید.

3- به دیگران حسی مثبت انتقال دهید.

4- افکار منفی خود را بشناسید.

5- انتخاب کنید که مثبت فکر کنید.

6- با افرا مثبت معاشرت کنید.

7- خودتان را دوست داشته باشید.

مثبت اندیشی یک رویکرد عاطفی و ذهنی است که باعث می گردد فرد با قرار گرفتن در موقعیت های مختلف قسمت روشن قضیه را ببیند، همین باعث می گردد فرد به این باور برسد که توانایی مقابله با موقعیت و مسائل مختلف را دارد.

وقتی تفکر مثبت را در موقعیت منفی به کار ببریم، رفتار راحت تر و طبیعی تری خواهیم داشت. در نتیجه، با داشتن رویکرد و تفکر مثبت در موقعیت های منفی، زندگی شادتر و لذت بخش تری را تجربه خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9241

به "راه حل هایی برای ایجاد تفکر مثبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل هایی برای ایجاد تفکر مثبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید