روایت رسانه چینی از مسبب ناامنی ها در خلیج فارس

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایرنا نوشت: یک رسانه چینی در تحلیلی سیاست ها و راهبردهای آمریکا برای فشار نظامی و مالی بر ایران را باعث افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس دانست و نوشت: آمریکا خلیج فارس را نا امن نموده است بازیگران مختلف از سراسر دنیا باید برای مهار تنش ها کوشش خود را بکار گیرند و راه را برای حل و فصل این موضوع هموار نمایند.

روایت رسانه چینی از مسبب ناامنی ها در خلیج فارس

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چاینا ارگ روز آدینه نوشت: از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم ها را علیه ایران اتخاذ کرد، اوضاع هر روز بدتر شده و مناسبات تهران و واشنگتن بشدت به وخامت گراییده است.

رسانه چینی با اشاره به اینکه تا دیر نشده است باید به مذاکرات بازگشت می افزاید: تشدید خصومت ها بین آمریکا و ایران شرایط را بدتر خواهد نمود و این به نفع هیچ طرفی نیست و بازیگران دیگر باید برای برون رفت از این بحران کوشش نمایند.

گزارش خاطر نشان می نماید پای انگلستان هم به این تنش ها باز شده است توقیف نفتکش بریتانیایی نشان می دهد ایران هرگز به غرب اجازه نمی دهد تا از این کشور باج خواهی کند.

رسانه چینی ادامه می دهد از سال 2018 میلادی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد این کشور از برجام خارج می گردد، تنش ها لفظی بود اما بتدریج طرفین به رویارویی نزدیکتر شده اند و هرج و مرج سیاسی منطقه را فرا گرفته است.

این گزارش تصریح می نماید در مجموع تنش و رویارویی نظامی و نهایتاً جنگ برای کسی برد - برد نخواهد بود باید برای بیرون رفتن ازاین بحران شتاب کرد.

چاینا ارگ اضافه می نماید کوشش ها برای مذاکرات تا کنون به نتیجه نرسیده است و اگر این وضعیت تا انتها امسال میلادی ادامه یابد، مسلماً شرایط در سال 2020 میلادی هم وخیم خواهد بود زمانی که ترامپ وارد انتخابات ریاست جمهوری می گردد.

گزارش تاکید می نماید هر گونه اشتباه محاسباتی می تواند باعث یک درگیری جدی در منطقه گردد که طبیعتاً منافع هیچ طرفی را تامین نخواهد نمود و مطابق خواست جامعه بین المللی نیست.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 565

به "روایت رسانه چینی از مسبب ناامنی ها در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت رسانه چینی از مسبب ناامنی ها در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید