روستای پامنار دزفول؛ روستایی پر از آرامش و زیبایی در خوزستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اگر می خواهید برای یک یا چند روز به دور از شلوغی شهر باشید، باید سری به روستای پامنار دزفول بزنید؛ روستایی که پر از آرامش و زیبایی است. شاید زمانیکه نام دزفول را بشنوید، به سرعت در ذهنتان منطقه ای خشک بیاید، اما اگر هر منطقه ای دارای آب باشد، صددرصد آباد و سرسبز خواهد شد. در شمال منطقه، دو رودخانه دز و کرخه وجود دارند که باعث شده اند تا منطقه بسیار سرسبز شود. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای پامنار کجاست و با آب و هوای روستای پامنار دزفول آشنا شوید.

روستای پامنار دزفول؛ روستایی پر از آرامش و زیبایی در خوزستان

فهرست مطالب

دیدنی های روستاچه سوغاتی از روستا بخریم؟چگونه به پامنار برویم؟کجا بمانیم؟

دیدنی های روستا

دریاچه سد دز

روستای پامنار دزفول دارای مکانهای دیدنی و تفریحی بسیاری است. یکی از آنها، دریاچه سد دز بوده که می توانید در جوارش به کوهنوردی و پیاده روی بپردازید. براساس مقاله روستای پامنار کجاست باید بدانید که دریاچه درست در پشت سد واقع شده و می توان از تفریحاتش به ماهیگیری، قایق سواری و گشت و گذار اشاره نمود. در زمانیکه در حال قایق سواری هستید، باید نکاتی را رعایت کنید تا در زمان تفریح به خطر نیفتید.

یکی از این موارد، نزدیک نشدن به محدوده سد است، چرا که فشار آب بسیار بالا هست. این بخش برای افرادی که به تنهایی به قایقرانی می فرایند، خطرناک است اما، مطمئن باشید که اگر با یکی از اهالی بروید، آنها به این مسائل توجه دارند. یکی از ویژگی های خوب این دریاچه، وجود ماهی هایی بوده که با وجود اینکه برای رودخانه هستند، اما به زندگی در دریا و آبهای عمیق عادت دارند. شما در نهایت در هنگام غروب می توانید یکی شدن آسمان و زمین را تماشا نموده و یک روز خوب را به سرانجام برسانید. این رودخانه از نظر خروشان بودن، جز رودخانه های وحشی ایران بوده و این سد و دریاچه بگونه ای تعبیه شده اند تا بتوانند در زمان خشکسالی به مردم یاری نمایند.

قلعه شاداب

قلعه شاداب، تنها دارای دو راه ورودی است. براساس مقاله روستای پامنار کجاست باید بدانید که در ابتدای ساخت، نام قلعه شاه حسین بوده که این نام متعلق به یک زمین دار عظیم بوده است. این قلعه در ابتدای ساخت محلی برای اقامت خورشید آفرین و فلک ناز نیز بوده که بعدها در دهه های 20 و 30 یعنی دوران پهلوی، به عنوان دژ دفاعی مورد استفاده نهاده شد، زیرا در آن موقع غارتگران بسیاری در این محدوده بودند. این مکان تا 25 سال گذشته، مکانی برای نگهداری گوسفندان در فصل پاییز تا آخر اردیبهشت بوده است.

کنارستان

برای گشت و گذار و تفریح می توانید به کنارستان موجود در پایین قلعه روستای پامنار که دارای درختان بادام انبوهی هم بوده، بروید و از آب و هوای روستای پامنار دزفول لذت ببرید.

چه سوغاتی از روستا بخریم؟

کپو بافی دارای بیشترین قدمت در بین سوغاتی های منطقه بوده و اگر امروزه بخواهید کپو و طرحهایش را خریداری کنید، صددرصد تفاوتش با طرحهای گذشته را خواهید دید، چرا که سعی شده تا از طرح و رنگهای امروزی بیشتر استفاده گردد. یکی از ویژگی های عظیم این صنایع دستی پامنار دزفول، این است که تنها به دست زنان زحمتکش روستا آماده شده و از ارزش بالایی برخوردارند. رنگ و طرحهای موجود در کپو از ترکیب پشم و کامواهای رنگی هستند.

چگونه به پامنار برویم؟

اگر بخواهید به روستای پامنار بروید، ابتدا باید از مقصد به سمت دزفول حرکت کنید. اگر در تهران هستید، می توانید دو راه زمینی و هوایی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها برخی روزها در ماه خطوط هوایی به سمت دزفول پرواز دارند. اگر بخواهید هم می توانید از قطاری که هر روز به سمت اندیمشک می رود، بهره ببرید. روستای پامنار در 50 کیلومتری شمال شرقی دزفول واقع شده و باید از وسایل نقلیه عمومی که از دزفول به سمت روستا حرکت می نمایند، استفاده نموده و در نهایت، 45 دقیقه بعد به روستای پامنار می رسید.

کجا بمانیم؟

شما می توانید اقامت در شهر، اقامت در روستا یا کنار دریاچه را انتخاب کنید. اگر هدفتان اقامت در شهر باشد، مهمانسرای جهانگردی یا هتل روناش خواهید شد. ولی، اگر تصمیم دارید در روستا اقامت کنید، می توانید در خانه های روستائیان بمانید یا حتی، اگر کمی ماجراجوتر هستید، می توانید در کنار دریاچه چادر زده و شب را صبح کنید. در این مدت هم می توانید وعده های غذایی خود را از روستا تهیه نموده یا از ماهی های تازه دریاچه صید نموده و بخورید.

در ادامه بخوانیدآشنایی با شهرستان دزفول و جاذبه های گردشگری آنمنبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6528

به "روستای پامنار دزفول؛ روستایی پر از آرامش و زیبایی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای پامنار دزفول؛ روستایی پر از آرامش و زیبایی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید