روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات از سوی محققان دانشگاه رازی ارائه شد خبرنگاران

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، محققان دانشگاه رازی کرمانشاه اقدام به ارائه روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات در مقیاس شهری کردند.

روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات از سوی محققان دانشگاه رازی ارائه شد خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه رازی کرمانشاه پیروز به ارائه روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات در مقیاس شهری شدند.

ارائه این روش از سوی محققان دانشگاه رازی، دستاوردی مفید برای انجام ریزپهنه بندی لرزه ای کامل شهری بعد از رخداد یک زلزله مخرب است.

پیرو آن، نتایج جدیدترین تحقیقات ایمان عشایری عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه رازی در مورد زلزله 21 آبان 1396 هم در سال 1399 در مجله رسمی انجمن اروپایی مهندسی زلزله با درجه کیفی Q 1 منتشر شد.

این پژوهش به بیان روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات (Shakemap) در مقیاس شهری می پردازد. همچنین این تحقیق دستاوردی بی سابقه از زلزله های اتفاق افتاده در ایران برای انجام ریز پهنه بندی لرزه ای کامل شهر سرپل ذهاب بعد از رخداد یک زلزله مخرب را ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7584

به "روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات از سوی محققان دانشگاه رازی ارائه شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی نوین در استخراج نقشه های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات از سوی محققان دانشگاه رازی ارائه شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید