سازمان دنیا بهداشت: کرونا فقط آنفلوانزای بد نیست، سیستم های بهداشتی دارند سقوط می نمایند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مقامات سازمان جهانی بهداشت روز آدینه اول فروردین درباره ساده انگاری در برابر همه گیری جهانی کرونا هشدار دادند و گفتند نظام های بهداشتی کشورها فقط در طول چند هفته از این شیوع از پا افتاده اند.

سازمان دنیا بهداشت: کرونا فقط آنفلوانزای بد نیست، سیستم های بهداشتی دارند سقوط می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطرارهای سازمان دنیای بهداشت در یک کنفرانس خبری اینترنتی در مقر این سازمان در ژنو گفت: نگاهی به شرایط بعضی از نظام های بهداشتی و پزشکی در سراسر دنیا بیندازید. به از پر شدن کامل بخش های مراقبت ویژه توجه کنید. پزشکان و پرستاران واقعا از پا افتاده اند. این شرایط طبیعی نیست. این شرایط فقط یک فصل بد آنفلوانزا نیست.

شمار موارد عفونت با ویروس جدید کرونا اکنون از 260000 مورد و شمار مرگ های ناشی از آن از 11000 مورد گذشته است. هفته پیش سازمان دنیای بهداشت اظهار داشت که کانون شیوع بیماری اکنون از شهر ووهان چین به اروپا منتقل شده است.

رایان تخمین زد که بیش از 26 میلیون نفر از کارکنان بهداشتی در سراسر دنیا ممکن است در نهایت به درمان بیماران کووید-19 مشغول شوند و کمبود تجهیزات محافظتی برای آنها وجود دارد.

او گفت: نظام های بهداشتی بعضی کشورها زیر فشار شمار بیش از حد موارد بیماری دارند سقوط می نمایند و اضافه کرد زنجیره عرضه تجهیزات محافظت شخصی مانند ماسک، دستکش و گاون (لباس محافظ) تحت فشار شدیدی واقع شده است.

  • شمار مرگ های ناشی از کرونا در ایتالیا از چین بیشتر شد| ایران از لحاظ مرگ ها سوم است

  • خطاب به جوانان: شما مصون نیستید

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت نیز در این کنفرانس خبری گفت: گرچه سالمندانان بیشترین آسیب ناشی از این بیماری را می بینند. جوانان هم مصون نیستند. داده ها از بسیاری کشورها آشکارا نشان می دهد که افراد زیر 50 سال بخش مهمی از بیمارانی را که احتیاج به بستری شدن دارند را تشکیل می دهند.

تدروس خطاب به جوانان گفت: امروز من پیامی برای جوانان دارم: شما مصون نیستید، ویروس می تواند شما را برای هفته ها در بیمارستان بستری کند یا حتی بکشد. حتی اگر خود شما بیمار نشوید، انتخاب های شما می تواند به معنای تفاوت میان مرگ و زندگی برای دیگری باشد.

تدروس با اشاره به اینکه برای نخستین بار شهر ووهان در چین، کانون اولیه شیوع بیماری از روز پنجشنبه هیچ مورد جدیدی از گزارش نکرده است، گفت این رویداد این امید را برای بقیه جهن ایجاد می نماید که حتی شیوع بیماری را حتی در شدیدترین شرایط می توان مهار کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2326

به "سازمان دنیا بهداشت: کرونا فقط آنفلوانزای بد نیست، سیستم های بهداشتی دارند سقوط می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان دنیا بهداشت: کرونا فقط آنفلوانزای بد نیست، سیستم های بهداشتی دارند سقوط می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید