سازمان پزشکان بدون مرز فعالیتش در 2 بازداشتگاه مهاجران در لیبی را متوقف کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سازمان پزشکان بدون مرز خاطرنشان کرد میخواهد فعالیت های خود را در دو بازداشتگاه مهاجران متخلف در طرابلس به علت افزایش خشونت ها، موارد نقض حقوق و بدرفتاری ها متوقف کند.

سازمان پزشکان بدون مرز فعالیتش در 2 بازداشتگاه مهاجران در لیبی را متوقف کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرنامه کیش بیشتر بدانید.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بیاتریس لو، رئیس هیات سازمان پزشکان بدون مرز در لیبی ضمن اشاره به تصمیم این هیات برای توقف فعالیت هایش در دو بازداشتگاه مهاجران در لیبی اظهار کرد: این تصمیم آسان نبود، الگوی مستمر خشونت ها و آزارهای جدی علیه پناهجویان و مهاجران در کنار خطراتی که جان نیروهای ما را تهدید می کرد، به سطحی رسید که دیگر قادر به تحمل آن نبودیم.

این هیات در بیانیه ای گفت: هفته گذشته در داخل بازداشتگاه موسوم به المبانی 19 تن را که دچار شکستگی ها، زخم ها، بریدگی ها و ضربات شدید ناشی از کتک و سایر خشونت های نگهبانان شده بودند، مداوا کردیم، یکی از آنها کودکی بود که والدینش همراهش نبودند و به علت آسیب شدیدی که به قوزک پاهایش وارد شده بود، قادر به راه رفتن نبود.

بعلاوه این هیات گزارش داد: برآوردهای ما نشان می دهند که بیش از 2000 تن در سلول های پرتراکم بازداشتگاه المبانی محبوس هستند. 13 ژوئن جاری هم گزارشی از تیراندازی به یک نفر در داخل بازداشتگاه ابوسلیم دریافت کردیم اما یک هفته کامل به ما اجازه ورود به مرکز را ندادند و این مساله مانع از حضور پزشکان و مداوای زخمی ها شد.

طبق بیانیه یاد شده، بیشتر بازداشتگاه ها در لیبی فاقد سیستم تهویه و نور طبیعی هستند، بعضی از آنها هم به حدی پرجمعیت هستند که به طور میانگین هر چهار زندانی تنها یک متر مربع در اختیار دارند و به این شکل آنها مجبور هستند نوبتی دراز بکشند و بخوابند.

دو روز پیش از این بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز، خبرگزاری آسوشیتدپری در گزارشی گفت نگهبانان بازداشتگاه شارع الزاویه در طرابلس به پناهجویان در این مرکز تعرض جنسی می نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8805

به "سازمان پزشکان بدون مرز فعالیتش در 2 بازداشتگاه مهاجران در لیبی را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان پزشکان بدون مرز فعالیتش در 2 بازداشتگاه مهاجران در لیبی را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید