سربازخانه ساسانی در گرگان شناسایی شد، برگزاری همایش گردشگری

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی گلستان، جبرئیل نوکنده در باره این کاوش، گفت: بعد از آنالیز دقیق باستان شناسی نشانی از اتاق ها و برج ها دیده شد، مصالح این بنا از خشت به ابعاد 40 در 40 به ضخامت 10 سانتیمتر با ملات گل بوده و ارتفاع دیوار در وضع موجود کمتر از 60 سانتیمتر است.

سربازخانه ساسانی در گرگان شناسایی شد، برگزاری همایش گردشگری

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

وی بیان نمود: آشپزخانه در کنار اتاق خواب شناسایی شد که در آن بیش از 10 خمره بزرگ ذخیره آذوقه با درپوش و به ارتفاع بیش از یک متر کشف شد.

این باستان شناس با اشاره به نمونه برداری از محتویات درون خمره ها اضافه نمود: با مطالعات آزمایشگاهی می توان تشخیص داد که چه موادی در خمره نگهداری می شده است که البته مشابه چنین خمره های از نظر شکل پیشتر در ترنگ تپه گرگان کشف شده بود.

لازم به ذکر است، طول دیوار بزرگ گرگان نزدیک به 200 کیلومتر است که به احتمال زیاد دارای 40 قلعه بوده است.

همچنین، این قلعه ها محل استقرار نظامیان لشکر ساسانی بوده است.

همایش استان گلستان مقصد گردشگری برگزار می گردد

همایش استانی گلستان مقصد گردشگری، دی ماه سال جاری با حضور مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری کشور برگزارخواهد شد.

برهمین اساس با برنامه ریزی های اجرا شده همایش گلستان مقصد گردشگری با هدف معرفی پتانسیلهای گردشگری و تاسیسات مرتبط استان به دفاتر خدمات مسافرتی کشور به منظور برنامه ریزی واجرای تورهایی برای این استان به اجرا درآید.

معرفی پتانسیل های تاسیسات گردشگری استان به استان های هدف گردشگری، افزایش ورود تور از استان های هدف، افزایش ضریب اشغال تخت هتل های استان، بالا بردن انگیزه دفاتر خدمات مسافرتی استان به اجرای تورهای داخلی از دیگر اهداف برپایی این همایش است.

توسعه گردشگری داخلی به صورت تور دو روزه، ایجاد ارتباط دفتر خدمات مسافرتی کشور با تاسیسات گردشگری و جاذبه های استان، آشنایی با دیدگاه های مسئولان استانی و شناسایی نیازهای مجریان تورهای داخلی به جوامع بومی و محلی و فعالان صنعت گردشگری استان از محورهای برگزاری این همایش است.

در این همایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال دراجرای تورهای داخلی از سراسر کشور به خصوص استان های خراسان رضوی، شمالی وجنوبی، استان سمنان، سیستان وبلوچستان و استان تهران و همچنین هتلداران ودفاتر خدمات مسافرتی استان، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با گردشگری و مسئولان ارشد استانی و خبرنگاران نیز دراین همایش حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1856

به "سربازخانه ساسانی در گرگان شناسایی شد، برگزاری همایش گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازخانه ساسانی در گرگان شناسایی شد، برگزاری همایش گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید