سفر داوطلبانه به تایلند برای نجات فیل های چیانگ مای

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نجات فیل های چیانگ مای

شاید خیلی از مردم جهان ندانند که در حال حاضر، فیل ها در لیست حیوانات در خطر انقراض آفریقا و آسیا قرار گرفته اند. در حقیقت، فیل ها، حیوانات مورد عشق و ستایش مردم آسیا مخصوصا تایلند هستند. به هر جای این کشور که بروید می توانید نشانه ها و نمادهایی از فیل ها را ببینید چون مردم تایلند بر این باورند که باعث خوش شانسی است. اما بطور متناقضی، این حیوان یکی از مورد شکنجه ترین و مورد بهره برداری قرار گرفته ترین جانداران این کشور مخصصا د رزمینه توریست است. در ادامه این نوشتار از خبرنگاران، تجربه یکی از گردشگرانی که برای نجات جان فیل ها به این کشور سفر نموده است را می خوانید:

سفر داوطلبانه به تایلند برای نجات فیل های چیانگ مای

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پارک طبیعی فیل ها که در شمال تایلند قرار گرفته است، یکی از معدود پناهگاه هایی است که برای حفظ حقوق حیوانات در آسیا می جنگد. در این پناهگاه حدود 71 فیل نجات پیدا نموده از دست توریست ها زندگی می نمایند و هر کدام داستان خودشان را دارند. همانطور که می دانید، فیل سواری، یکی از تفریحات بسیار رایج در تایلند است بطوریکه یکی از نماد های تایلند محسوب می گردد اما باعث آسیب های زیادی به حیوانات شده است.

این گردشگر در این باره می گوید: اولین تجربه ما در راه چیانگ مای و زمانی که به ما یک مستند از هوش زیاد فیل ها نشان داده شد، آغاز شد.

همینکه به پارک طبیعی فیل ها برسید، می بینید که چقدر زمان زود می گذرد و روزهایتان از 6 صبح آغاز می گردد. شاید به نظرتان کمی سخت باشد که به جایی سفر کنید و مجبور باشید این زمان از خواب بیدار شوید اما قانون این پارک اینطور بود و نیازی هم به ست کردن زنگ گوشیتان ندارید چون صدای شیپور فیل ها آنقدر قوی هست که بیدارتان کند!

در آنجا همه گردشگران داوطلب به گروه هایی تقسیم شدند تا از همه سایبان هایی که شب ها فیل ها در آن نگهداری می شدند، دیدن نمایند. در آنجا خبری از وسواس نیست، وقتی کار داوطلبانه دراین مکان کنید باید خودتان را آماده کنید از غذا دادن به فیل ها تا نظافت جای آنها و… یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، قدم زدن با فیل ها، تکه تکه کردن هندوان ها، موزها و کدو تنبل و پر کردن کامیون های غذایی است.

در تایلند، شغل نگهداری فیل ها خیلی از احترام و صندلی بالایی برخوردار نیست اما پارک طبیعی فیل ها سعی کرد تا این نقطه نظر را تغییر دهد و به مردم اموزش دهد تا تصویر بهتری از آن برای خود بسازند.

در روز آخر سفرمان توانسیتم با بنیان گذار این پارک یعنی Lek ملاقات کنیم و کمی با او در این باره بحث کنیم. او یک خانم فوق العاده است که همه زندگی خود را صرف نگهداری گونه ها در حال انقراض و مخصوصا فیل ها نموده است.

من از اینکه توانستم این تجربه را داشته باشم نه تنها راضی ام بلکه از ته دل خوشحالم و مطمئنا این، آخرین بار نخواهد بود چون هیچ چیزی در جهان بهتر از بیدار شدن با صدای حیوانات و خوردن صبحانه در جنگل های انبوه استوایی و بازی با این حیوانات مهربان در گل و لای نیست!

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 805

به "سفر داوطلبانه به تایلند برای نجات فیل های چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر داوطلبانه به تایلند برای نجات فیل های چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید