سفر معاون رئیس جمهور چین به افغانستان و ادامه طرح جاده ابریشم جدید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در ادامه کوشش چین برای اجرای طرح جاده ابریشم جدید و تبدیل منطقه ناامن سین کیانگ به چهارراه تجارت و حمل و نقل منطقه، معاون رئیس جمهور این کشور 3 تفاهمنامه مالی و امنیتی با مقامات کابل امضا کرد.

سفر معاون رئیس جمهور چین به افغانستان و ادامه طرح جاده ابریشم جدید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، لی یوان جائو معاون رئیس جمهور چین، در سفر به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور و دیگر رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان ملاقات کرد.

وی در ملاقات با اشرف غنی و دیگر مقام های عالی رتبه افغانستان، 3 توافق نامه در بخش های مختلف مالی و امنیتی مانند امنیت فیزیکی و امنیت اجتماعی مردم افغانستان را به امضا رساند.

براساس توافق نامه های امضا شده، چین حدود 10 هزار آپارتمان به ارزش حدود 79 میلیون دلار و 4 دروازه امنیتی در کابل ایجاد خواهد نمود.

اشرف غنی در کنفرانس خبری مشترک با معاون رئیس جمهور چین در کابل گفت: خانواده های سربازان کشته شده در افغانستان از اولویت های اعطای آپارتمان های ساخته شده توسط چین هستند.

گفته می گردد که مبارزه با تروریسم، همکاری های مالی و بازرگانی میان افغانستان و چین از جمله موضوعات مورد بحث جائو و مقامات افغان است.

چین چندی قبل از آمادگی برای همکاری با افغانستان در زمینه مالی و برقراری صلح و ثبات در این کشور خبر داده بود.

توماس زیمرمن یکی از محققان مرکز همکاری های بین المللی دانشگاه نیویورک، که 6 ماه در آموزشگاه علوم اجتماعی شانگهای سپری نموده است، در خصوص استراتژی کلان چین گفته بود که پکن میخواهد به وسیله سرمایه گذاری هزاران میلیون دلاری بر 20 کشور در سراسر اوراسیا از جمله افغانستان، منطقه ناآرام سین کیانک را به چهارراه تجارت و حمل و نقل منطقه تبدیل کند.

محقق مرکز همکاری های بین المللی دانشگاه نیویورک نوشته بود که کارشناسان چینی براین باورند که اگرچه نگرانی هایی در خصوص اوضاع امنیتی جاری در افغانستان وجود دارد اما پکن همچنان انجام سرمایه گذاری بلند مدت در این کشور تمایل دارد.

یکی از نشانه های این تمایل، برخلاف هم پیمانی دراز مدت با پاکستان، پکن به دنبال جای دریافت در سیاست افغانستان است. در سال های اخیر، چین میزبان گفت وگوهای مستقیم مقامات افغان و نمایندگان طالبان بوده و پاکستان را نیز ترغیب به اتخاذ سیاستی نرم تر در قبال افغانستان نموده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1758

به "سفر معاون رئیس جمهور چین به افغانستان و ادامه طرح جاده ابریشم جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر معاون رئیس جمهور چین به افغانستان و ادامه طرح جاده ابریشم جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید